آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۸۸
ورزشی
۹

وعده های مربی فرانسوی سریعترین دونده ایران

المپیک توکیو، المپیک تفتیان است

مربی فرانسوی حسن تفتیان گفت: با توجه به شرایطی که این دونده دارد او می تواند به نتیجه خوبی برسد و المپیک توکیو المپیک تفتیان است. گزیده ای از صحبت های «اونتانن گای» مربی فرانسوی سریعترین دونده ایران در ادامه می آید:

*تمرینات خیلی خوبی برگزار کردیم و از عملکرد او راضی هستم. خوشحالم که هرچه می گویم حسن زود یاد می گیرد. او ورزشکار حرفه ای است و آن چه که باید را رعایت می کند. گاهی برایم باورنکردنی است که او اینگونه خوب کار می کند. از لحاظ انجام درست تکنیک ها و تمرین ها از او راضی هستم. از اینکه مربی این دونده شده ام راضی ام.

*اولین بار ما یکدیگر را در پیست گرم المپیک دیدیم. جالب بود که از کشور ایران که دوومیدانی قدرتمندی ندارد یک دونده 100 متر به نیمه نهایی المپیک رسیده است.

*امکانات در فرانسه بسیار خوب است و می توان تمرینات بهتری انجام داد. من دوست دارم کنار خانواده ام و در کشورم باشم. دوست ندارم دور از کشورم باشم.

*مطمئنم که تفتیان می تواند زیر 10 ثانیه بدود. امیدوارم او زودتر به رکورد مورد نظر برسد و البته باید پله پله پیش برویم. اول او باید رکورد 10 ثانیه را بزند و بعد به کمتر از آن برسد.

*باید تا بازی های آسیایی او رکورد قابل قبولی داشته باشد که با آن زمان ها بتواند در کورس قهرمانی 100 و 200 متر باشد. برنامه کوتاه مدت ما تا قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان است و بعد یک برنامه بلند مدت برای بازی های آسیایی داریم. در پایان باید تاکید کنم که المپیک توکیو المپیک تفتیان است و با شرایط خوبی که دارد می تواند به نتیجه خوبی برسد.