آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۶۰
حوادث
۹

آزادی جوان اعدامی پیش از سال نو

گروه حوادث/مرد جوان که پس ازمشاجره و درگیری شدید، دوستش را با چاقو به قتل رسانده بود، پس از پرداخت دیه نیم میلیاردی به خانواده مقتول، از اعدام گریخت و بزودی آزاد می شود.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اردیبهشت سال 91 ماموران کلانتری شهریار با اطلاع ازجدال خونین خیابانی راهی محل حادثه شدند. با رسیدن ماموران به محل مشخص شد در این درگیری پسرجوانی مجروح شده و در بیمارستان جان باخته است.تحقیقات پلیسی، قضایی دراین باره آغازشده بود که ساعتی بعد پسرجوانی به کلانتری رفت و با اعتراف صریح به قتل دوست اش تسلیم شد.پس از تکمیل تحقیقات جنایی و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.درجلسه محاکمه، عامل قتل با ابرازپشیمانی شدید ازمرگ ناخواسته دوستش گفت:«ما با هم رفیق بودیم واین اتفاق برسرموضوعی بی ارزش رخ داد ومن ناخواسته جان دوستم را گرفتم.حالاهم بشدت پشیمانم وعذاب وجدان دارم. با این حال می دانم اشتباه بزرگی مرتکب شده ام اما درخواست عفو وبخشش دارم.» درادامه محاکمه، قضات جنایی پس از بررسی مدارک و با توجه به درخواست قصاص ازسوی اولیای دم، عامل قتل را به قصاص محکوم کردند.

با وجود این تلاش ها برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول 4 سال طول کشید و سرانجام اولیای دم پذیرفتند با دریافت دیه نیم میلیاردی از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کنند. این پرونده اواخر هفته گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گرفت. وکیل متهم در این جلسه ضمن درخواست آزادی موکلش پیش از پایان سال جدید گفت: «موکل من پیش از این حادثه هیچ سوءسابقه ای نداشته و اهالی محل نیز گواهی می دهند که او انسان آرامی است. ضمن اینکه خانواده اش برای فراهم کردن پول دیه از امام جماعت، خیرین و حتی مردم کمک گرفته اند و حالااز دادگاه تقاضای آزادی موکلم را دارم.»با این دفاعیات قضات وارد شور شدند و باتوجه به اعلام رضایت خانواده مقتول وابرازندامت عامل قتل وسایرموارد، به آزادی پسرجوان رای دادند.