آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۰۱۰
بورس
۱۰

صدور مجوز افزایش سرمایه 7 شرکت در آخرین روز های سال

فارس: رئیس اداره نظارت برانتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس از صدور مجوز افزایش سرمایه برای 5 شرکت بورسی خبر داد و گفت: تا کنون با درخواست افزایش سرمایه شرکت های صنعتی پارس مینو، توسعه صنایع بهشهر، نصیر ماشین، سرمایه گذاری مس سرچشمه، گروه فن آوا و سرمایه گذاری وثوق امین و زرین معدن آسیا موافقت شده است. غلامرضا ابوترابی افزود: هم اکنون بیانیه ثبت و مجوز افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت صنعتی پارس مینو از مبلغ 63 میلیارد تومان به 126 میلیارد تومان مورد موافقت سازمان بورس قرار گرفته که از محل سود انباشته تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بورس همچنین با افزایش سرمایه 5/ 17 درصدی شرکت توسعه صنایع بهشهر به مبلغ 122 میلیارد و 899 میلیون و 760 هزار تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی موافقت کرد که به منظور شرکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر یا تحصیل دارایی های سرمایه ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گفته این مقام مسوول سازمان بورس با افزایش سرمایه 4 میلیارد تومانی شرکت نصیر ماشین معادل 46 درصد سرمایه نیز موافقت کرده که نیمی از آن از محل سود انباشته و مابقی از محل آورده نقدی سهامداران تامین خواهد شد.

ابوترابی به صدور مجوز افزایش سرمایه برای سه شرکت دیگر نیز اشاره کرد و افزود: سازمان بورس با درخواست افزایش 25 درصدی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه از محل مطالبات و آورده نقدی نیز موافقت کرده است. به این ترتیب این شرکت می تواند سرمایه خود را از 160 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان به منظور صرف در مخارج سرمایه گذاری در دست اجرا و جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده از طریق پذیره نویسی سهام جدید معادل 40 میلیارد تومان در مدت زمان قانونی افزایش دهد.