آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۳۷۷۲
حادثه
۱۴
پلیس

هشدارهای نوروزی

از چادر زدن در مکان های امن تا نگهداری اسناد و مدارک درجای مطمئن

نوروز همیشه زمان مناسبی برای مسافرت، گشت و گذارهای شهری، خارج شهری، بازدیدهای خانوادگی و... است و همین موضوع می تواند زمان مناسبی نیز برای سرقت و حوادث تلخ باشد: برای جلوگیری از بروز حوادث به 10 هشدار پلیس توجه کنید.

10 هشدار نوروزی پلیس:

1- پیش از سفر اشیای قیمتی خانه را در محل های امن بگذارید: بهتر است در خانه نقطه جاساز داشته باشید. اگر اشیای بسیار قیمتی دارید آنها را در گاوصندوق نگهدارید.

2- افراد اشیای قیمتی خود را در سفر جابه جا نکنند و بهتر است با خود نبرند. اشیای قیمتی باید در جای مطمئن نگهداری یا به فرد مطمئنی امانت داده شود.

3- شهروندان از قفل شدن در منازل و گاوصندوق ها اطمینان حاصل کنند.

4- به هیچ وجه خودروهای خود را در مناطق خلوت برای رفتن به تفرجگاه ها رها نکنید. همچنین خودروهای خود را در مکان های مطمئن و پارکینگ ها بگذارند.

5- به هیچ عنوان خودروهای خود را در مکان ها و نقاط توقف ممنوع پارک و رها نکنید.

6- مراقبت کودکان و فرزندان در هنگام سفر باشید.

7- برای اسکان جایی را انتخاب کنید که به وسیله مسوولان و نهادهای مسوول جانمایی شده باشد زیرا در این مکان ها افراد امدادی و انتظامی حضور دارند. اگر اهل چادر زدن هستید حتما از مکان های مشخص شده و مناطق شلوغ استفاده کنید.

8- در مسافرت های خارجی از پذیرفتن بسته امانتی در هنگام سفر خودداری کنید: در سال های گذشته برخی مسافران پروازها، بسته هایی را تحویل گرفتند که این بسته ها حامل مواد مخدر و... بودند و افراد در فرودگاه های داخلی و خارجی دچار مشکل شدند.

9- اگر کسی با لباس نیروی انتظامی به شهروندان مراجعه کرد حتما کارت شناسایی آن را مشاهده کنید زیرا عده ای هستند که با سوءاستفاده از لباس نیروی انتظامی از مردم اخاذی می کنند.

10- اسباب کشی در ایام نوروز تنها منوط به دریافت مجوز از کلانتری محل است. اگر به اسباب کشی فردی مشکوک شدید موضوع را حتما با پلیس درمیان بگذارید. اگر اسباب کشی بدون مجوز از کلانتری محل صورت گیرد مطمئن باشید که هرجا که از سوی پلیس مشاهده شود، خودرو حمل بار و اثاث آن توقیف خواهد شد.