آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۳۷۷۲
حادثه
۱۴

7 نکته و هشدار نوروزی آتش نشانی

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه ها و هشدارهایی را به آن دسته از شهروندان که قصد ترک بلندمدت و کوتاه مدت منزل خود در ایام نوروز را دارند، ارایه کرد:

1- شهروندان قبل از ترک منزل باید وسایل غیرضروری الکتریکی خود را خاموش و در صورت امکان جریان برق آنها را از ناحیه فیوز قطع کنند.

2- باید کلیه وسایل گرمازا اعم از گازسوز یا نفت سوز را خاموش کرده و شیر اصلی گازاز ناحیه بعد از کنتور یا سیلندر گاز کاملابسته شود.

3- از بسته بودن شیرهای آب گرم و سرد منزل در زمان ترک آن کاملامطمئن شوید. در صورت وجود نشتی در شبکه آب رسانی گرم و سرد منزل قبل از ترک منزل نسبت به رفع آن توسط متخصصین اهل فن اقدام شود.

4- شهروندان باید توجه داشته باشند که قبل از ترک منزل از بسته بودن درها و پنجره های خانه اطمینان کامل حاصل کرده و کلید خانه را به سرایدار یا شخص قابل اطمینان خود بسپارند تا در هنگام وقوع حادثه احتمالی بتوان از آن استفاده کرد.

5- از قرار دادن هر گونه وسیله اضافی یا اثاثیه منزل در بالکن منزل خودداری شود چرا که در اثر وزش باد، احتمال سقوط اجسام روی عابران یا افراد محتمل است و در صورت افتادن مواد آتش زا نیز امکان آتش سوزی میسر است.

6- از نگهداری ظروف و مواد قابل اشتعال یا کپسول گاز اضافی در محیط خانه جدا خودداری شود. اینگونه وسایل را باید در خارج از محیط منزل و در مکانی مناسب قرار داد.

7- اسناد و مدارک مهم و اساسی و لوازم با ارزش خود را در محلی امن و مناسب نظیر گاوصندوق منزل و... نگهداری کنید.