آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۸
ورزش
۵

اونتانن گای از موفقیت های دونده ایرانی در پاریس می گوید؛تفتیان به زیر 10 ثانیه می رسد

مربی فرانسوی حسن تفتیان دونده دوهای سرعت ایران می گوید: با توجه به شرایطی که این دونده دارد او می تواند به نتیجه خوبی برسد و المپیک توکیو المپیک تفتیان است.

در حال حاضر تمرینات تفتیان با اونتانن گای در پاریس برگزار می شود. این مربی فرانسوی به ایسنا گفت: تمرینات خیلی خوبی برگزار کردیم و از عملکرد او راضی هستم. خوشحالم که هرچه می گویم حسن زود یاد می گیرد. او ورزشکار حرفه ای است و آن چه که باید را رعایت می کند. این مربی فرانسوی درباره شناختش از تفتیان گفت: نخستین بار ما یکدیگر را در پیست گرم المپیک دیدیم. جالب بود ایران که دوومیدانی قدرتمندی ندارد یک دونده 100 متر به نیمه نهایی المپیک داده بود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا حسن تفتیان می تواند 100 متر را زیر 10 ثانیه بدود، گفت: مطمئنم او می تواند 100 متر را زیر 10 ثانیه بدود. امیدوارم او زودتر به رکورد مورد نظر برسد و البته باید پله پله پیش برویم. اول او باید رکورد 10 ثانیه را بزند و بعد به کمتر از آن برسد.

حسن تفتیان در پاریس روی حجم تمرین، افزایش قدرت، افزایش وزنه و تکنیک کار می کند. با شروع مسابقات از اوایل اردیبهشت او به اتفاق مربی فرانسوی اش روی دوهای سرعتی و رکورد هم تمرین خواهد کرد تا برای قهرمانی آسیا و جهان آماده شود.