آرشیو شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۸
صفحه آخر
۱۲
عکس روز

آغاز سفرها با نوروز پرباران

اطلاعات آب و هوایی نشان می دهد نوروز 96 در بیشتر مناطق کشور دمای هوا به طور میانگین سردتر از حالت عادی است که این سرمایش در نیمه اول تعطیلات بیشتر از نیمه دوم آن است.

مطابق با آخرین اطلاعات دریافتی از جدیدترین برونداد مدل های پیش یابی، طی نوروز96، بستر برای فعالیت سامانه های موج غربی مهیاست. برونداد مدل مجموع بارش طی هفته اول نوروز 96 نشان دهنده این مطلب است که تمرکز بارش های عمده کشور در نیمه غربی شمالی کشور باشد. بیشتر استان های واقع در غرب، نوار ساحل دریای مازندران و شمال شرق کشور دارای بارش های قابل توجهی است. جریانات بارشی که از مسیر مدیترانه به طرف شرق و فلات ایران گسترش یافته اند به عنوان مسیر عبور توده هوای آب و هوایی شناخته می شوند.

روی نواحی مرکزی کشور مقادیر بارش دست کم نشان دهنده این موضوع است که شرایط بارندگی را شاهد خواهیم بود. طی نیمه دوم عید همچنان بارش در سطح کشور خواهیم داشت.

از نظر دمایی برای نوروز 96 دمای هوا سردتر از حالت عادی پیش بینی می شود که سرمایش نیمه اول آن بیشتر از نیمه دوم نوروز 96 خواهد بود. در نتیجه به هموطنان عزیز توصیه می شود این سرما را با توجه به مسافرت های نوروزی دست کم نگرفته و مجهز اقدام به سفر کنند.

بر این اساس برای اکثر مناطق کشور طی نیمه اول نوروز 96 دمای هوا بین 4 تا 5 درجه کمتر از حالت عادی بوده و برای نواحی شمال شرق و بخش هایی از البرز غربی و شمال زاگرس این میزان تا 8 درجه زیر حالت عادی خواهد رسید.

طی نیمه دوم نوروز 96 متوسط دمای هوا در بیشتر مناطق بین یک تا 5/2 درجه کمتر از حالت عادی و روی نوار شمالی کشور برای بخش هایی از آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، سواحل دریای مازندران تا نیم درجه بالاتر از حالت عادی خواهد بود.