آرشیو چهار‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۲
صفحه اول
۱

افزایش 14/5 درصدی حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را در سال 1396 معادل 5/14 درصد اعلام کرد و گفت: برای این که دستمزدها ترمیم شود، برنامه ریزی می کنیم تا برای حداقل بگیرها تصمیم خوبی اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی افزود: برای بازنشستگان کشوری و لشکری نیز 34 هزار میلیارد ریال (3400 میلیارد تومان) تامین اعتبار شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان کشوری که کمتر از 21 میلیون ریال (1/2 میلیون تومان) دریافتی دارند، به شکل پلکانی افزایش می یابد.

حداقل حقوق یک بازنشسته کشوری که با 30 روز بازنشسته شده است کمتر از 11 میلیون و 500 هزار ریال (یک میلیون و 150 هزار تومان) نیست که این رقم نسبت به سال گذشته قابل توجه است.

ربیعی افزود: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری که بالای 21 میلیون ریال دریافتی دارند، 10 درصد است.

وی از غنی سازی بیمه تکمیلی، سفر و وام برای بازنشستگان کشوری در سال 96 خبر داد و درباره مستمری بگیران و بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه ریزی کرده است حداقل مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی 5/14درصد برای سال جاری به طور قطعی افزایش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با دریافتی بالا کمتر از 12 درصد نیست، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از فروردین و بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت اعمال می شود. در صورت تامین مالی، امکان اعمال افزایش حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی از فروردین وجود دارد.