آرشیو چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۲
سیاسی
۲

تاکید ایران و گرجستان بر گسترش روابط

گئورگی مارگولاشویلی رئیس جمهور گرجستان و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران دیروز در شهر تفلیس دیدار و در باره راهکارهای گسترش روابط در همه زمینه ها مذاکره کردند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار رئیس جمهور گرجستان گفت: در بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط ایران و گرجستان، همکاری ها پیشرفت های بسیار خوبی داشته است و ما مشتاق گسترش روابط در سطحی بالاتر از اکنون هستیم.

رئیس جمهور گرجستان همچنین با تمجید از فرهنگ غنی ایران گفت که این مزیت و ویژگی در کشور ما تاثیر زیادی دارد و لازم است همکاری های فرهنگی دوجانبه نیز بیش از پیش تقویت شود.

ظریف نیز با سپاسگزاری از مهمان نوازی دولت گرجستان، گفت: مردم دو کشور ارتباطی نزدیک دارند و جمهوری اسلامی همیشه آماده گسترش و تعمیق روابط با گرجستان است.

در ادامه دیدار طرفین در باره همکاری های تجاری، اقتصادی، بانکی، کشاورزی، تبادل زندانی ها، راهگذر ترانزیتی خلیج فارس- دریای سیاه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

ظریف همچنین در جریان برنامه های مذاکرات در تفلیس با همتای خود، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار، نخست وزیر و رئیس پارلمان گرجستان و همچنین شرکت در نشست مشترک اقتصادی دو کشور، مهم ترین محورهای همکاری را ترانزیت، صنعت، آموزش و همکاری در سازمان های بین المللی و مسائل منطقه ای اعلام کرد.