آرشیو چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۲
سیاسی
۲

سایه روشن

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر وحدت شیعه و سنی

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در بیانیه ای ضمن تاکید بروحدت میان شیعه وسنی، هرگونه حرکت درخصوص ایجاد اختلاف میان مسلمانان را بشدت مورد انتقاد قرار داد. به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید از توهین کارشناس شبکه ماهواره ای ولایت به امام جمعه اهل سنت زاهدان انتقاد کرد و گفت: تاکید کرده ام اگر یک بار دیگر برنامه تفرقه انگیزی اجرا کنند، برای همیشه حمایت خود را از آنها برمی دارم.

اخطار نماینده مجلس به وزارت امور خارجه درباره اتفاقات فرودگاه تفلیس

ولی داداشی، نماینده آستارا در اخطاری با استناد به اصل 152 قانون اساسی عنوان کرد: متاسفانه اتفاق ناگواری در فرودگاه تفلیس گرجستان برای هموطنان رخ داده که شاهدان عینی دارند.

دستگاه سیاست خارجی اگر بخواهند، آنها را معرفی می کنیم. غیرت، عزت و شرف ایرانی کجا رفته؟ در مورد این که این گونه کشورها با شهروندان ایرانی چنین رفتار می کنند، چرا باید انفعال داشته باشیم؟ به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را به عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: اگر مدرکی دارید، معاون امور مجلس وزارت امور خارجه اینجا حضور دارند، اطلاعات را به آنها داده یا معرفی شان کنید.

براساس گزارش ها، در فرودگاه تفلیس به بهانه بازرسی، به شان زنان ایرانی بی احترامی شده است.

تصویب فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

نمایندگان مجلس یک فوریت طرح تشکیل «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مطرح و آن را با 137 رای موافق، 44 رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس تصویب کردند.

پیشنهاد بروجردی به وزارت امور خارجه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکومیت کشتار وحشیانه اهالی فوعه و کفریا در غرب استان حلب سوریه به وزیر امور خارجه کشورمان پیشنهاد کرد درخواست جلسه شورای امنیت سازمان ملل را مطرح کند.

علاءالدین بروجردی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما در واکنش به حمله انتحاری به اتوبوس های حامل اهالی فوعه و کفریا در غرب استان حلب که به شهادت بیش از 120 نفر منجر شد، افزود: آمریکا و هم پیمانان منطقه ای این کشور که با تروریست های جنایتکار ارتباط سازمان یافته ای دارند، باید پاسخگوی جنایت جدید تروریست ها در سوریه باشند.