آرشیو چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

رقابت 250 مجری جوان در جشنواره مجریان

نشست خبری هفتمین جشنواره مجریان صحنه و هنرمندان ایران روز گذشته برگزار شد.

در ابتدای این نشست، فریبا علومی نادری رئیس این جشنواره با تبریک پیشاپیش سالروز تولد استاد سخن، سعدی شیرازی گفت: خوشحالیم که امسال هم این جشنواره با رونقی بیش از گذشته برگزار می شود.

وی با اشاره به اهم اهداف این رویداد فرهنگی ادامه داد: هم افزایی و تبادل آرا و تجربیات، استانداردسازی فنون اجرا و رعایت موارد شاخص آن، گسترش و تقویت باشگاه مجریان و هنرمندان صحنه، تاسیس مدرسه سخن ایران با حضور استادان فن بیان و ارتقای سطح سخنرانی کشور، ایجاد همگرایی صنفی برای مجریان و ترغیب مردم به رعایت احترامی بیشتر نسبت به مجریان، طبقه بندی مجریان در گروه های مختلف اجراهای علمی، جشن ها، جشنواره ها، جنگ ها، یادواره ها و سمینارها و نیز تربیت مجریانی بین المللی با مهارت آشنایی به زبان های خارجی از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته علومی نادری، این جشنواره در طول سال های برگزاری اش با استقبال خوبی هم مواجه شده و در این دوره 400 نفر متقاضی شرکت بوده اند که نهایتا 250 نفر در طول دو روز 31فروردین و یکم اردیبهشت ماه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

سپس شهرام ملکی نیا، دبیر این دوره از جشنواره به شرح برخی بخش های تازه اضافه شده به جشنواره پرداخت. او از ایجاد بخشی جدید با موضوع اجرای بداهه خبر داد و گفت: در دوره های قبلی روال کارمان به این صورت بود که موضوعات را از قبل مشخص می کردیم و مجریان فقط به اجرای متن های از قبل مشخص شده می پرداختند، اما امسال 50موضوع بداهه را هم تعیین کرده ایم که به صورت اتفاقی و از طریق قرعه کشی میان شرکت کنندگان تقسیم می شود و آنها را به چالش می طلبد. ملکی نیا تاکید کرد: جشنواره ما در پنج بخش اصلی برگزار می شود و امسال بخش ویژه ای را هم با نام «مجری شو» در نظر گرفته ایم که استعدادهای جوان را معرفی می کند. هدفمان این است که بتوانیم یک بانک اطلاعاتی برای مجریان تاسیس کنیم و از این طریق پل رابطی میان مجریان جوان و تهیه کنندگان باشیم.