آرشیو چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۲
صفحه آخر
۲۰

افزایش 35 برابری مصرف اینترنت در کشور

معاون وزیر ارتباطات از افزایش 35 برابری سرانه مصرف اینترنت در کشور خبر داد و گفت: ظرف چهار سال گذشته سرانه مصرف دیتا از یک کیلوبایت به 35 کیلوبایت رسیده است.

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی دیروز در چهارمین همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات از افزایش ظرفیت شبکه انتقال از 620 گیگ به ده هزار گیگابیت و ظرفیت گذرگاه های ارتباطی از 72 گیگ به 700 گیگابیت خبر داد و گفت: ظرف چهار سال اخیر، سرانه مصرف دیتا از یک کیلوبایت به 35کیلوبایت در کشور رسیده است.

وی گفت: یکی از برنامه های جدی شرکت ارتباطات زیرساخت، افزایش شاخص کیفی مکالمات بین الملل بوده است که در مقطعی به دلیل بروز تحریم ها میزان موفقیت تماس های بین الملل به زیر 5 درصد رسیده بود که هم اکنون با اقدامات صورت گرفته شاخص ASR به بیش از 47 درصد رسیده است.

جهرمی با اشاره به تغییر نظام تعرفه ای در جهت استفاده از شبکه ملی اطلاعات و تولید محتوا در بستر این شبکه خاطرنشان کرد: در سال گذشته از 603 میلیارد تومان از درآمد 2000 میلیارد تومانی زیرساخت صرف نظر کردیم تا بستر برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی محتوا فراهم شود.

وی با بیان این که طبق اظهارات تولیدکنندگان، محتوای ویدئویی و سرویس دهندگان خدمات در این بخش از بهمن 95 تاکنون شاهد رشد سه برابری ترافیک داخلی در حوزه سرویس های آنلاین ویدئویی هستیم، ادامه داد: در سال 92 با سهم 10 درصدی محتوای داخلی شاهد 2/7 گیگابیت محتوای داخلی در کشور بودیم که هم اکنون این رقم به 250گیگابیت رسیده است.