آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۳
صفحه آخر
۱۲

اوضاع در ونزوئلا بحرانی تر شد/اجرای طرح «زامورا» برای مقابله با کودتا

همزمان با اعتراضات خیابانی غربگرایان علیه دولت قانونی ونزوئلا، «نیکلاس مادورو» اعلام کرد، طرح «زامورا» را برای مقابله با کودتای احتمالی، به اجرا درمی آورد.

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد، طرح «زامورا» را برای مقابله با کودتای احتمالی غربگرایان به اجرا می گذارد. بنابر اعلام دولت ونزوئلا، این طرح شامل برگزاری رزمایش گسترده نیروهای نظامی و نیروهای مدنی وفادار دولت است.

مادورو گفت که هدف از اجرای این طرح، علاوه بر مقابله با کودتا و توطئه های آمریکا، جلوگیری از بروز خشونت و تضمین صلح در ونزوئلا است. رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به شرایط بحرانی کشورش این را هم گفت که، وزارت خارجه آمریکا دستور حمله به انقلاب و نهادهای دولتی ونزوئلا را با هدف زمینه سازی برای مداخله امپریالیستی داده است.

ونزوئلا طی ماه های اخیر شاهد اعتراضات جریان های غربگرا علیه دولت قانونی این کشور بوده است. دور جدید این اعتراضات تاکنون شش کشته برجای گذاشته است.

دیروز نیز مخالفان به خیابان ها آمدند تا به قول خودشان، «مادر اعتراضات» را رقم بزنند. هواداران مادورو نیز دیروز در دفاع از وی و «انقلاب چپ گرایان که به رهبری «هوگو چاوز» رئیس جمهور قبلی در سال 1999 راه افتاد، تظاهرات کردند.»

ونزوئلا طی ماه های گذشته شرایط امنیتی و اقتصادی سختی را پشت سر گذاشته است، شرایطی که رهبران این کشور، آمریکا را عامل بروز آن می دانند.