آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۵
سیاسی
۳

محمد هاشمی: خواسته آیت الله هاشمی انتخاب دوباره روحانی بود

محمد هاشمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت که خواسته مرحوم آیت الله هاشمی، انتخاب دوباره روحانی بوده است. وی در گفت وگو با انتخاب افزود: تاکید ایشان این بود که دولت آقای روحانی باید دو دوره ای باشد و ایشان باید دوره دوم هم باشند. اظهار امیدواری و پیش بینی می کردند که در دوره دوم عملکرد ایشان بالطبع بهتر خواهد بود و بتوانند مشکلات را حل کنند. این نوع عبارات در مورد دولت دوم ایشان از قول حاج آقا نقل می شد.

برادر آیت الله هاشمی درباره نظر آن مرحوم درخصوص نامزد پوششی در انتخابات گفت: ایشان در یک جلسه ای از 5 نفر نام بردند که این افراد به عنوان نامزد در عرصه انتخابات حضور داشته باشند؛ آقای ناطق نوری، دکتر عارف، آقای جهانگیری، آقای دکتر ظریف و من.

البته نامزدی پوششی به این معنا بود که یک نفر، بلکه بیشتر در صحنه حضور داشته باشد و اگر حوادثی اتفاق افتاد، جریان اصلاحات و اعتدال بدون نامزد نباشد. خیلی تاکید نداشتند که یک، دو یا سه نفر در صحنه در کنار هم باشند، اما می گفتند که بیشتر از یک نفر و 5 اسم را هم اعلام می کردند. وی درباره اینکه آیا حضور شما با آقای جهانگیری هماهنگ شده بود؟ افزود: من با ایشان هماهنگی نداشتم و درواقع براساس نظر حاج آقا عمل کردم. تا روز آخر (شنبه) هم صبر کردم و دیدم که از این افراد هیچ کس ورود پیدا نکرد.

هاشمی درباره پیش بینی آیت الله از نتایج انتخابات هم گفت: هیچ گاه درباره پیش بینی صحبت نمی کردیم، چون صحنه انتخابات مشخص نبود. همیشه این بحث مطرح می شد که بستگی دارد رقبا چه کسانی هستند زیرا قبل از رحلت ایشان، تعداد نامزدها مشخص نبود که چه کسانی هستند. بعضا اسمی از آقای رئیسی برده می شد؛ گهگاه و نه همیشه.

بنابراین بحث یا انتظار ایشان بیشتر این بود که دولت آقای روحانی، دو دوره ای باشد و روی این همیشه نظر می دادند. درحقیقت می توان گفت که به نوعی خواسته شان بود و این را بسیار تکرار می کردند.