آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معرفی فرآورده ها و عرقیات گیاهی غیر مجاز

سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای اسامی برخی عرقیجات گیاهی را به دلیل جعل مدارک بهداشتی، غیر مجاز اعلام کرد. سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای برخی فرآورده های نوشیدنی را که به علت عدم داشتن مجوزهای قانونی لازم و یا جعل اسناد مورد نیاز اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی غیر مجاز شناخته شده اند را اعلام کرد.

بنا براین گزارش گلاب و عرقیات گیاهی با نام های تجاری کسری، پارسانوش، فردوس و میرعلی به علت نداشتن مجوزهای لازم غیر مجاز شمرده می شوند.

همچنین گلاب و عرقیات گیاهی شرکت برادران حسینیان با نام تجاری شهناب، گلاب و عرقیات گیاهی و شربت عرقیات گیاهی با نام تجاری نمونه، عرقیات (بیدمشک، نعنا، سرکه سیب، معجون قند) گلاب و عرقیات عطر بهار با نام تجاری عطر بهار و گلاب جاوید را به دلیل جعل پروانه ساخت مشمول محصولات غیر مجاز می شود.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه خود از مصرف کنندگان خواسته است در صورت مشاهده فرآورده های مذکور در سطح عرضه مراتب را از طریق شماره تلفن 66405569 به اطلاع این سازمان رسانند و یا به نزدیک ترین معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آن ها از سطح عرضه اقدامات لازم صورت گیرد.