آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۵
حوادث
۱۷

حوادث جهان

کشته شدن 44 نفر در سقوط اتوبوس

سقوط یک دستگاه اتوبوس به رودخانه ای در منطقه «شیملا» در ایالت هیماچال پرادش هند دستکم 44 نفر را راهی گورستان کرد. همزمان با اعلام این حادثه هولناک، پلیس و امدادگران به محل سانحه رفتند و ضمن نجات مصدومان، پیکر قربانیان را نیز بیرون کشیدند.

رئیس پلیس راه ایالت هیماچال پرادش در شمال هند با بیان اینکه این اتوبوس دارای 56 سرنشین بوده اظهار کرد احتمال افزایش قربانیان حادثه که روز چهارشنبه رخ داد وجود دارد.

جاده های هند که دادگاه عالی این کشور از آنها به عنوان غول های قاتل نام برده، هر ساعت 17 نفر و روزانه بیش از 400 نفر را به کام مرگ می برد. افزایش تعداد تلفات و حوادث جاده ای در هند باعث شده دولت به دنبال اصلاحات در قوانین رانندگی و افزایش جریمه ها برای کاستن از تصادف ها و تلفات جاده ای باشد.

دولت همچنین از کارخانه های خودروسازی خواسته است، ضریب ایمنی خودروها را برای کاهش تصادفات افزایش دهند.

میلیاردر هندی بازداشت شد

مرد میلیاردر هندی که ساکن بریتانیاست به اتهام پولشویی و بدهکاری یک میلیاردپوندی از سوی پلیس بازداشت شد.

متهم 61 ساله که «ویجی مالیا» نام دارد صاحب یک خانه ویلایی مجلل درشهر «هرتفوردشایر» است. او در عین حال از سرمایه گذاران اصلی مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک است. یکی از دارایی های این مرد هندی کشتی تفریحی 110 میلیون پوندی اش است که گفته شده از طریق پولشویی خریداری شده است. «ویجی» که بخش قابل توجهی از درآمدش را از طریق فروش مشروبات الکلی به دست آورده در نخستین بازجویی ها تمامی اتهاماتش را رد کرده و مدعی شده هیچ تخلفی انجام نداده است. به گفته حقوقدان ها، چنانچه جرایم وی اثبات شود او علاوه بر مجازات های قانونی از خاک انگلیس نیز اخراج خواهد شد.

خودکشی قاتل فیسبوکی

جنایتکار امریکایی که پس ازشلیک مرگبار به مرد 74 ساله، فیلم و تصاویر جنایت را در فیسبوک منتشر کرده بود لحظاتی قبل از دستگیری خودکشی کرد. قاتل که اهل شهر کلیولند ایالت «اوهایو»ی امریکا بود چند روز قبل فیلم کشتن مرد نگون بخت را در فیسبوک منتشر کرده و از همان موقع تحت تعقیب قرار گرفت، اما او دیروز زمانی که ماموران را در یک قدمی اش دید با شلیک گلوله ای به مغزش خودکشی کرد اما هنوز انگیزه این جنایت مرموز روشن نیست.