آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۳
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

نشنال پست: دولت ترامپ از سران آشوب 8 سال قبل حمایت کند

عضو شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله مشترکی با مامور سابق سیا از دولت جدید در کاخ سفید خواستند از سران آشوب 88 در ایران حمایت کنند و به جمهوری اسلامی فشار بیاورد.

ری تاکیه و رئول مارک گرکت در مقاله مشترکی که نشنال پست منتشر کرد، نوشتند: اجماع نظر تازه ای در میان مقام های واشنگتن بر سر فشارآوردن به جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده که دموکرات ها و جمهوری خواهان این کشور باید هر دو با درسی که از دوران جنگ سرد آموخته اند از آن استفاده کنند و نبردی را که در پیش دارند از ترس به خطر انداختن رقابت های تسلیحاتی به مخاطره نیاندازند.

در این مقاله به سران واشنگتن توصیه شده که در اندیشه مهار کردن و فشار وارد آوردن به ایران و ارتش های نیابتی رو به رشد آن باشند.

نویسندگان این مقاله همچنین توصیه کرده اند که موضوع حقوق بشر باید به عنوان اولویت سیاست های واشنگتن در رابطه با ایران مورد توجه قرار بگیرد.

مقامات آمریکایی باید بر آزادی کسانی که از زمان جنبش سبز در زندان های نظام در حال پوسیدن هستند از جمله رهبران این جنبش یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی پافشاری کنند.

دموکرات ها و جمهوری خواهان باید ایران را از جهت نظامی به عقب برانند و از نظر حقوق بشر تحت فشار قرار دهند. در این تحلیل آمده است: اگر آمریکا بخواهد در قبال ایران با در نظر گرفتن تجربه شوروی تصمیمی اتخاذ کند باید به دنبال تضعیف اقتدارگرایی در ایران توسط تحت فشار قرار دادن این کشور از همه جوانب باشد.

تحریم این حکومت به خاطر مسائل حقوق بشری که می تواند تنبیهی برای آن باشد ضروری می نماید.

این نوع تحریم ها نه تنها تنبیهاتی برای تهران به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی می باشد بلکه پیامی برای مخالفان ایران است.

دولت آمریکا باید ایران را برای آزادی افرادی که در پی جنبش سبز زندانی شده و یا به حبس خانگی روانه شدند، تحت فشار قرار دهد.

به هر حال باید واقف بود این آخرین زمانی است که می توان علیه حکومت شیعی ایران اقدامی انجام داد.