آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۵
فن آوری
۸
قاب فناوری

ردیاب هوش مصنوعی مخصوص بوکسورها

سوسن صادقی

امروزه کارشناسان ورزشی به همراه مهندسان حوزه الکترونیک و هوش مصنوعی به دنبال یافتن راه حل هایی برای پیشرفت در رشته های ورزشی بخصوص در میادین بزرگ بین المللی هستند. اخیرا بعد از اعلام همکاری، کارشناسان ورزشی PIQ با یک برند معروف ورزشی امریکا (Everlast)، نخستین ابزار پوشیدنی مخصوص ورزش بوکس را ساخته و وارد بازار کردند. این دستگاه ردیاب مخصوص ورزش بوکس، همچون یک مربی می تواند به ورزشکار در پیشرفت و ارتقای او در این ورزش کمک کند.

این دستگاه ردیاب دارای روباتی است که در یک بند جاسازی شده است و بوکسور می تواند آن را روی دست و مچ خود پیچیده و سپس دستکش بوکس را روی آن بپوشد. اگر کاربر نیاز دارد که اطلاعات بیشتر و دقیق تری از فعالیت خود را تجزیه و تحلیل و مطالعه کند، می تواند این ردیاب را روی دو دست خود ببندد تا اطلاعات مربوط به فعالیتش از طریق دو دست جمع آوری شود.

به عبارتی این دستگاه نه تنها تناسب اندام ورزشکار را زیر نظر می گیرد، بلکه تمام فعالیت های تمرینی و مبارزات را در رینگ بوکس نیز ردیابی می کند.

این دستگاه، اطلاعات مربوط به سرعت مشت، انرژی به کار رفته در ضربات مشت و زمان عکس العمل وی در مبارزه ها را ردیابی و تجزیه و تحلیل می کند. البته برای تجزیه و تحلیل و گردآوری اطلاعات مربوط به فعالیت بوکس کاربر باید برنامه ای روی تلفن همراه خود نصب کند. این دستگاه بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات، برای تصحیح و بهبودعملکرد به کاربر خود پیشنهاد و برنامه تمرینی و اصلاحی نیز می دهد تا چگونه با مشت ضربه های سنگین بزند یا سریع تر و کارآمدتر در تمرینات و مبارزات روی رینگ عمل کند. این دستگاه که ضد آب و دارای مقاومت بالایی است، باتری آن با یکبار شارژ کردن تا 8 ساعت کار می کند. قیمتی که سازندگان این دستگاه برای آن تعیین کرده اند، 99 دلار اعلام شده است.