آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۵
اقتصادی
۵

رئیس سازمان بورس اعلام کرد

انتشار 14.5 میلیارد دلار اوراق اسلامی در سال 1395

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به رشد 100 درصدی انتشار ابزارهای مالی اسلامی در سال 1395 اشاره کرد و گفت: تاکنون 14 میلیارد و 500 میلیون دلار انواع اوراق مالی اسلامی در بازار سرمایه کشور منتشر شده است. «شاپور محمدی» روز چهارشنبه در نهمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی گفت، حدود 2 میلیارد و 200 میلیون دلار از اوراق منتشر شده به اسناد خزانه اسلامی تعلق دارد. وی با اشاره به اینکه دولت از طریق اسناد خزانه اسلامی اقدام به تامین مالی و پرداخت بدهی های خود کرده است، ابراز امیدواری کرد انتشار ابزارهای مالی اسلامی برای بخش خصوصی و دولتی افزایش یابد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تشکیل کمیته فقهی در بازار سرمایه گفت: این کمیته از سال 1386 آغاز به کار کرده که در این مدت 50 ابزار و نهاد مالی را بررسی کرده است.

عرضه 2.2 میلیارد دلاراسناد خزانه اسلامی برای پرداخت بدهی دولت

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ایران در استفاده از اوراق مالی اسلامی پیشروست، گفت: تاکنون 2 میلیارد و 200 میلیون دلار اسناد خزانه اسلامی با هدف پرداخت بدهی های دولت به شرکت ها و بخش خصوصی عرضه شده است. غلامرضا مصباحی مقدم دراین مراسم با بیان اینکه اسناد خزانه اسلامی در بازار سرمایه کشور به پشتوانه دولت با سر رسید یک ساله و کمتر عرضه می شود، افزود: این اوراق در سال های اخیر به صورت گسترده از سوی دولت برای پرداخت بدهی به بخش خصوصی در بازار سرمایه عرضه شده است.

جذب سرمایه گذار خارجی در بازار سرمایه بیش از 2 برابر شد

جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل با بیان اینکه باید برای حلال کردن ابزارهای مالی تلاش کرد، گفت: میزان جذب سرمایه گذار خارجی در بازار سرمایه پس از برجام بیش از 2 برابر افزایش یافت. بهادر بیژنی در حاشیه نهمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی افزود: با برنامه هایی که وجود دارد، پیش بینی می شود حجم سرمایه گذاری خارجی افزایش چشمگیری یابد. وی درباره تعامل ایران با سایر کشورها برای استفاده از ابزارهای مالی اسلامی بیان داشت: ایران با کشورهایی مانند مالزی و اندونزی تعامل خوبی دارد.