آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۸۴۴
حوادث
۱۳

شاهدان قسم نخوردند، متهم تبرئه شد

شرق: مرد میانسالی که در یک نزاع دسته جمعی یک چشم خود را از دست داد، نتوانست با آوردن 25 شاهد در جلسه قسامه ادعای خود را اثبات کند و متهم تبرئه شد. به گزارش خبرنگار ما، 14 دی سال 89 فردی به کلانتری 16 زیباشهر ورامین خبر از وقوع یک نزاع دسته جمعی منجر به قتل و زخمی شدن تعدادی از طرفین دعوا را داد.

در بررسی های اولیه مشخص شد مقتول فردی به نام اکبر است که ازسوی امیر به قتل رسیده. امیر همان زمان دستگیر و پس از انجام تحقیقات و برگزاری دادگاه به قصاص محکوم شد. در همان تحقیقات اولیه مرد میان سالی که یک چشم خود را در نزاع از دست داده بود، به ماموران گفت: در میان دعوا، فرهاد با چاقو چشم من را زخمی کرد و من پس از آن بینایی خود را از دست دادم. به این ترتیب رسیدگی به این شکایت در دستور کار پلیس قرار گرفت. فرهاد پس از دستگیری به ماموران گفت: من این کار را نکرده ام و این مرد دروغ می گوید. تعداد کسانی که در دعوا شرکت داشتند زیاد بود. شاید فرد دیگری در این درگیری به چشم او آسیب رسانده است.

به این ترتیب با شکایت این مرد و سایر مدارک موجود در پرونده، کیفرخواستی علیه فرهاد صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه چهار دادگاه کیفری استان تهران ارسال و جلسه رسیدگی به آن برگزار شد. قضات با بررسی این پرونده فرهاد را به شش ماه حبس و پرداخت دیه محکوم کردند، اما این رای مورد اعتراض فرهاد قرار گرفت و پرونده برای رسیدگی به شعبه 41 دیوان عالی کشور ارسال شد. دیوان نیز رای را نقض و بار دیگر پرونده را برای رسیدگی به دادگاه ارسال کرد و از آنها خواست جلسه قسامه برگزار شود. به این ترتیب براساس قانون قسامه، شاکی 30 نفر را برای سوگند معرفی کرد که دادگاه از 14 نفر آنها تحقیق به عمل آورد. روز گذشته در برگزاری مراسم قسامه، افراد یکی یکی برای سوگندخوردن پای میز محاکمه حاضر شدند که از این 14 نفر دو نفر آنها در دادگاه حضور پیدا نکردند و از 13 نفر باقی مانده فقط یک نفر سوگند یاد کرد. به این ترتیب با توجه به اینکه باید حداقل 25 نفر در این دادگاه سوگند یاد می کردند تا فرهاد متهم شناخته شود، قضات رای بر برائت فرهاد صادر کردند و او بی گناه شناخته شد.