آرشیو چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۹
ورزشی
۲۳
لیگ یک

پارس جنوبی قهرمان شد و به لیگ برتر رسید

تیم فوتبال پارس جنوبی با کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته اول در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات به عنوان اولین تیم به لیگ برتر صعود کرد. شاگردان مهدی تارتار با پیروزی 2 بر یک مقابل استقلال اهواز به این مهم دست یافتند. پدرام اردلانی (39) برای استقلال، احسان تاییدی (35) و مجتبی لطفی (44) گل های پارس جنوبی را به ثمر رساندند. پارس جنوبی در این فصل از لیگ دسته دوم به لیگ دسته یک صعود کرده بود و توانست با اقتدار به لیگ برتر برسد. تکلیف دیگر تیم صعودکننده به لیگ برتر دوشنبه آینده مشخص خواهد شد و سه تیم دیگر همچنان در رویای صعود به سر می برند.

در دیگر بازی های این هفته تیم گل گهر در دیداری پرگل و دیدنی مقابل سپیدرود رده دومی پیروز شد تا خودش را دوباره به عنوان مدعی صعود مطرح کند. سپیدرود با این شکست همچنان شانس برای صعود دارد و در صورت پیروزی در هفته آخر مستقیم به لیگ برتر می رود. گل گهر هم در صورت پیروزی و توقف سپیدرود می تواند به لیگ برتر برسد. ملوان با توقف در خانه همچنان شانس صعود دارد اما بخت اندکی برای صعود دارد. برای یک سهمیه لیگ برتری سه تیم سپیدرود، گل گهر و ملوان همچنان می جنگند. در انتهای جدول هم فجر سپاسی بازی 6 امتیازی را با 2 گل از فولاد یزد برد تا امیدهایش برای بقا زنده شود. بدین ترتیب، تیم فوتبال فولاد یزد به عنوان دومین تیم سقوط کرده این فصل لیگ دسته اول شناخته شد. اکنون 5 تیم فجرسپاسی، خیبر خرم آباد، نفت مسجدسلیمان، راه آهن و ایران جوان بوشهر در خطر سقوط به دسته دوم هستند و از بین این تیم ها یک تیم به لیگ دسته دوم سقوط خواهد کرد. مسابقات در این فصل با 18 تیم در یک گروه برگزار شد و لیگ دسته یک فصل آینده با حضور 16 تیم برگزار می شود.

نکته حائز اهمیت اینکه بلافاصله بعد از قطعی شدن صعود تیم پارس جنوبی به لیگ برتر، شایعه واگذاری امتیاز این تیم به باشگاه ماشین سازی منتشر شد. البته بهرام رضاییان، مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی این موضوع را تکذیب کرد: «چنین شایعه ای را تکذیب می کنم، باشگاه پارس جنوبی و مردم شهرستان جم اکنون مشغول شادمانی هستند و جشن صعود لیگ برتر گرفته ایم. قرار نیست امتیاز پارس جنوبی را به باشگاهی بفروشیم.»