آرشیو چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۹
حوادث
۱۸

اخبار

تجهیز ماموران وخودروهای پلیس به دوربین

گروه حوادث / افسران گشت پلیس پیشگیری و خودروهای گشت ناجا درآینده نزدیک به دوربین مجهز می شوند.سردار محمد شرفی با اعلام این خبر گفت: طرح مجهز کردن افسران گشت به دوربین متصل به لباس هایشان را در دستورکار داریم که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.رئیس پلیس پیشگیری کشور با اشاره به اهداف این اقدام افزود: اگر دوربین روی لباس کارکنان باشد، محیط اطراف مامور را پایش کرده و مامور نیز موظف است با جرایم مشهود برخورد کند و در غیر این صورت توسط مرکز مورد نظارت قرار می گیرد.

از سوی دیگر این اقدام در استانداردسازی رفتارهای ماموران نیز موثر است، چرا که هیچ کس در مقابل دوربین تخلف نخواهد کرد. از سوی دیگر اگر مجرمان رفتار نادرستی با ماموران یا در محل داشته باشند، آرشیو این دوربین ها مستندی برای محاکم قضایی خواهد بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه در آینده گشت های خودرویی پلیس هم مجهز به دوربین خواهند شد، درباره زمان اجرای این طرح ها گفت: امیدواریم تا پایان 96 این طرح ها اجرایی شود، این ها در برنامه اعتباری سال 96 هست و مقدمات شان نیز فراهم و اعتبارات آن پیش بینی شده است.

توضیحات پلیس فتا درباره فیلم تکثیر شناسامه

گروه حوادث / رئیس پلیس «فتا»ی ناجا درباره فیلم منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تکثیر تعداد زیادی شناسنامه، توضیحاتی ارائه کرد.سردار کمال هادیان فر گفت: از مدتی قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن تعدادی شناسنامه در حال کپی و تکثیر دیده می شود. بلافاصله بررسی های لازم انجام و مشخص شد این فیلم مربوط به بیش از 10 سال قبل است که همان موقع با عاملان آن که در یکی از شهرهای حاشیه تهران بود برخورد شده است.

رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه شبکه ها و گروه های معاند به دنبال القای تشکیک در سلامت انتخابات هستند، افزود: این اقدامات نیز در همین راستا انجام می شود اما مردم باید بدانند که رای گیری براساس کد ملی انجام شده و همان موقع که فرد رای می دهد، کد ملی نیز در سامانه ثبت شده و دیگر امکان رای دادن برایش وجود نخواهد داشت. این اتوماسیون آنلاین بوده و اطلاعات آن در تمامی شعب اخذ رای موجود است.

وی تاکید کرد که پلیس بر فضای مجازی نظارت داشته و با تخلفات و اقدامات مخرب قطعا برخورد خواهد شد.