آرشیو چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۹
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

مشاور وزیر نفت: اموال بابک زنجانی روی دست دولت «باد» کرده است

مشاور وزیرنفت درباره آخرین وضعیت فروش اموال بابک زنجانی که به جای بخشی از بدهی وی به وزارت نفت واگذار شده است، به تسنیم گفت: اموال فعلا روی دست مان «باد» کرده؛ به همین خاطر دست نگه داشته ایم تا وضعیت بازار مسکن بهتر شود. به گفته اصغر هندی، مسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت تاکنون مقدار بسیار کمی از اموال زنجانی به فروش رفته که قابل توجه نیست. هندی درباره آخرین وضعیت فروش شرکت های زنجانی هم گفت: برای اینکه شرکت ها سر پا بمانند، فعلا مشغول مدیریت شان هستیم تا هر موقع وضعیت بهتر شد، بفروشیم.

B>ادعای درگیری قایق ایرانی و کشتی اماراتی

رسانه های اماراتی مدعی شدند میان یک قایق ایرانی و یک کشتی اماراتی در خلیج فارس تعقیب و گریز رخ داده است. به گزارش فارس، وبگاه خبری «گالف نیوز» ادعا کرد یک قایق ایرانی بعد از ورود غیرقانونی به آب های سرزمینی امارات، از سوی یک کشتی اماراتی مورد تعقیب قرار گرفته و میان آنها درگیری نیز رخ داده است. گفته می شود در جریان این درگیری ها یک نظامی اماراتی کشته شده است.

پرونده عیسی سحرخیز مشمول جرم سیاسی نشد

وکیل عیسی سحرخیز گفت: 20 اردیبهشت ماه محاکمه موکلم به اتهام توهین به رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت برگزار می شود. به گزارش تسنیم، سید محمود علیزاده طباطبایی افزود: دادگاه تجدید نظر پرونده را از مصادیق جرم سیاسی ندانست و اکنون قرار است 20 اردیبهشت ماه موکلم در دادگاه کارکنان دولت محاکمه شود. به گفته وی، هم اکنون سحرخیز مشغول تحمل 3 سال حبسی است که سال گذشته، شعبه 28 دادگاه انقلاب حکم داده است. او از طرف زندان در بیمارستان بستری است.

میلیاردر اماراتی، واسطه ایران و ترامپ

یک سایت مصری مدعی شد که ایران از «حسین علی سجوانی»، میلیاردر اماراتی و دوست صمیمی دونالد ترامپ خواسته است که برای ملایم ساختن دیدگاه ترامپ درباره ایران نقش میانجی ایفا کند. به گزارش عصر ایران، حسین علی سجوانی یک میلیاردر شیعه اماراتی است که از گذشته با ترامپ روابط اقتصادی داشته و از دوستان صمیمی وی به شمار می رود.