آرشیو چهار‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۹
اقتصادی
۵

ایران تا سه هفته دیگر 3 فروند <ای.تی.آر> تحویل می گیرد

مدیرعامل ایران ایر، وارد نشدن بوئینگ 777 به ایران را موجود نبودن این هواپیما دانست و گفت: ایران تا سه هفته دیگر، 3 فروند ای.تی. آر سفارشی خود را تحویل می گیرد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فرهاد پرورش گفت: طبق قرارداد ایران ایر با کمپانی بوئینگ نخستین فروند از سری هواپیماهای بوئینگ 777 در اواخر فروردین ماه 97 تحویل ایران داده می شود؛ بر این اساس، بوئینگ اخیرا پیشنهاد خرید یک فروند هواپیمایی را که شرکت (ترکیش ایرلاینز) از خرید آن انصراف داده بود به ایران مطرح کرد و ما ضمن استقبال از پیشنهاد بوئینگ بررسی های فنی و تخصصی را انجام دادیم، اما پس از بررسی های فنی و اقتصادی و درست زمانی که 90 درصد موافق خرید این هواپیما بودیم دیگر این هواپیما موجود نبود.

مدیرعامل هما در این باره اضافه کرد: ایران ایر مشروط به موجود بودن این هواپیما مذاکرات جدید را پذیرفت و در شرایط فعلی که از این نوع هواپیما موجود نیست مذاکرات متوقف می شود؛ اما اینکه هما نتوانسته است شرایط را برای تامین مالی این هواپیما فراهم کند موضوعیت ندارد.

وی همچنین درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات با لوفت هانزا گفت: چندی پیش تفاهمنامه ای با لوفت هانزا در زمینه آموزش فنی و عملیاتی، کترینگ و اصلاح ساختار شرکت همچنین همکاری های بازرگانی منعقد کردیم. این تفاهمنامه در بخش بازرگانی، نماد مشترک اخیرا به مرحله اجرا رسید و هم اکنون در سایر بخش ها مذاکرات ادامه دارد. وی در خصوص تحویل هواپیماهای ای. تی. آر گفت: همان طور که اعلام کرده بودم از تاریخ یک ماهه تحویل هواپیماهای ای. تی. آر به ایران یک هفته گذشته و بنابراین ایران ایر تا سه هفته دیگر 4 فروند ای. تی. آر تحویل می گیرد.