آرشیو چهار‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۹
اقتصادی
۶

تلنگر

کار من همیشه با سیستم بوده است ولی آقای احمدی نژاد اصلا سیستماتیک نیست. باورش بر این است که در پادگان و ارتش یک ژنرال وجود دارد و مابقی سربازند. ما کار سیستماتیک کرده بودیم، از طرفی پایبند به یکسری اصول ارزشی هم بودیم. اما ایشان ارزش ها را زیر پا می گذاشت. مثلا یک بار احمدی نژاد، من، آقای داوودی و آقای دانش جعفری را خواست و گفت این موضوع سهام عدالت باید یک ماهه انجام و توزیع شود. من گفتم این کار اصلا ممکن نیست. شناسایی، پرداخت، سیستم های ورود به بورس، هر کدام یک فرآیند طولانی است اما ایشان اصلا قبول نمی کرد و حرف خودش را می زد. دست آخر هم که دیدید این کار چند سال زمان برد تا انجام شد.

پرویز کاظمی، وزیر رفاه دولت نهم/ 13 اردیبهشت 93/ نامه نیوز

پریروز یکی از مسئولان امنیتی کشور در جلسه ما توضیح داد که بقایی(معاون اجرایی دولت دهم) در 10 کشور سرمایه گذاری مالی کرده است و آنقدر خورده و برده که ما باید چند سال بگردیم تا اموالی که غارت کرده و از کشور منتقل کرده را فقط شناسایی کنیم. نه اینکه برگردانیم! آن دولت مدعی بود که پاکدست ترین دولت هاست. واقعا شرم آور است. دولت های قبل، دولت اصلاحات، دولت هاشمی رفسنجانی آن همه خدمات در کشور انجام دادند و هیچ ادعایی نکردند. این آقا(احمدی نژاد) مملکت را به هم ریخت و همه را زیر و رو کرد و ارزش ها را پایمال کرد.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، رئیس هیات بدوی

رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری/ 18 تیر 94/ ایسنا

اتخاذ سیاست های اقتصادی دولت براساس چارچوب فکری مذکور، منجر به ایجاد فضای نامساعد کسب وکار شده و به نوبه خود کاهش رشد اقتصادی را در همسنجی با نهاده های فراوان به کار رفته در تولید، به ارمغان آورده است. رشد ناچیز بهره وری، ایجاد اشتغال ناپایدار و تداوم بیکاری گسترده از دیگر پیامدهای فضای نامساعد کسب وکار است. بی جهت نیست که رشد اقتصادی کشورهای ترکیه، عربستان و امارات در سال های 86-1384 بالای 9 درصد و رشد اقتصادی ایران کمتر و در حدود 6 درصد بوده است. در همین مدت متاسفانه ایران در میان کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی از کمترین مقدار رشد بهره وری برخوردار بوده است.

از متن نامه انتقادی 60 اقتصاددان برجسته به احمدی نژاد/ ایلنا/ 18 آبان 87