آرشیو پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۷۹۲
ورزش
۱۵
نگاه

قرعه بهتر یا بدتر در آسیا وجود ندارد

سهراب بختیاری زاده (پیشکسوت استقلال)

1- الاهلی جزو تیم های خوب گروه استقلال و غرب آسیاست. در نیمه اول استقلال به هیچ عنوان خوب نبود. اگر از کیفیت الاهلی بگذریم، اساسی ترین مشکل استقلال این بود که ترسو شروع کرد. به خاطر اینکه این بازی حساس بود، نمی خواستند گل بخورند و باعث شد که کم تعداد حمله کنند و اجازه دهند الاهلی با نظم دفاع کند و به راحتی حمله و به گل برسد. در نیمه دوم استقلال وقتی خودش را بازنده دید، ریسک کرد و دفاع راست و چپش را به جلو فراخواند تا خط حمله را حمایت کند. در کل استقلال در خوشبینانه ترین حالت 45 دقیقه نیمه دوم را خوب بازی کرد.

2- دفاع استقلال در کل بد کار نکرده ولی باید باکیفیت تر ظاهر شود. ما باید به این نکته هم توجه کنیم که در دفاع کردن فقط خط دفاعی اهمیت ندارد و باید با حمله خوب، مانع از حمله های حریف شویم. ما قرعه بدتر یا بهتر نداریم. همه تیم ها نماینده کشور خودشان هستند و در یک لیگ سنگین نتیجه گرفته اند و به لیگ قهرمانان صعود کرده ا ند. استقلال باید خودش را بهتر درک کند و برای هر 90 دقیقه برنامه داشته باشد. اگر در دیدار مقابل الاهلی از ابتدا حمله می کرد، می توانست پیروز از زمین بازی بیرون بیاید. البته شاید هم شکست می خورد.

3- استقلال تا اینجای فصل خوب ظاهر شده و با توجه به اینکه یک نیم فصل بد داشته با بازی دادن به جوانان مستعد، نتایج خوبی گرفته است. همچنین ما باید به این توجه کنیم که در اواخر فصل به سر می بریم و تیم ها انرژی زیادی مصرف کرده اند و همین کار را سخت می کند. نباید فاصله آنچنانی بین نیمکت و بازیکنان فیکس وجود داشته باشد. اگر مشکل نقل و انتقالات در نیم فصل پیش نمی آمد و بازیکنان جوانی مثل برزای و نورافکن بازی نمی کردند کسی فکر نمی کرد آنها بتوانند چنین بازی خوبی به نمایش بگذارند. ولی آنها خودشان را پیدا کردند. همه ستاره ها روزی جوان بودند و مرحله به مرحله بهتر شده و به یک ستاره تبدیل شدند. تک اخطاره های استقلال می تواند فرصتی باشد برای بازیکنان جوان که خودشان را نشان دهند. البته باید در ابتدا از نظر روحی در شرایط خوبی قرار بگیرند.