آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۵
سیاسی
۲

هشدار اژه ای به متخلفان انتخاباتی

سخنگوی قوه قضاییه نسبت به تخلفات انتخاباتی در روزهای پایانی انتخابات هشدار داد.

به گزارش میزان، غلامحسین محسنی اژه ای در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا گزارشی از تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضا واصل شده است، گفت: متاسفانه گزارش های متعددی به قوه قضاییه در رابطه با تخلفات برخی از مجریان، مسئولان و مدیران دولتی که حق ورود به مسائل انتخاباتی را نداشته اند، واصل شده است. همچنین برخی ستادهای انتخاباتی، نامزدها و افراد دیگر از مسئولان ذی ربط تخلفاتی داشته اند و مواردی که مجرمانه است به دادگستری ها اعلام شده و مشغول رسیدگی هستند.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اجمالا بیش از 60 نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات دولتی، تخلفات انتخاباتی داشته اند.

وی با بیان این که پرونده آنها به محاکم و دادگستری ارجاع شده و در حال رسیدگی است‎، ادامه داد: براساس گزارش ها عدد تخلف دهیاران بسیار بالاست.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: مدیران اجرایی و دولتی و کسانی که به نحوی وابسته به دستگاه های حکومتی هستند، مراقب باشند بیش از حد متعارف حرکتی نداشته باشند. روز انتخابات تمام می شود و بعد گرفتاری ها می ماند و فردا اینها هستند که تخلف کرده اند. اگر می خواهند ریسک کنند و خلاف قانون پیش بروند به فکر خانواده‎هایشان باشند و فردا دیگر توقع و انتظاری نداشته باشند؛ چراکه قوه قضاییه مصمم است با همه متخلفان در هر رده ای که باشند اعم از وزیر، معاون وزیر، استاندار، فرماندار، بخشدار و دهیار طبق قانون برخورد کند.

بازداشت 2 متخلف

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا در خصوص تخلفات انتخاباتی افرادی احضار یا بازداشت شده اند، گفت: افرادی که بازداشت شده اند را به یاد ندارم؛ مگر دو موردی که یکی از ستادهای انتخاباتی برای این که اسناد و مدارکی علیه رقیب خود به دست بیاورد از بعضی افراد خواسته بود از سازمان خود اسنادی را سرقت کنند و در اختیار آنها قرار دهند که در این زمینه برخی افراد دستگیر و بازداشت هستند.