آرشیو چهار‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

انتخابات در سیمای مراکز استان ها

از سال گذشته تهیه و تولید ویژه برنامه های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 33 شبکه تلویزیون مراکز استان ها آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان ها، این شبکه های تلویزیونی از 23بهمن 95 تا 27 فروردین امسال 264برنامه به مدت 14 هزار و 322 دقیقه برنامه تهیه و پخش کرده اند. همچنین در این مدت 891آیتم با 11هزار و 616 دقیقه زمان، متناسب با انتخابات در برنامه های مختلف این شبکه ها روانه آنتن شده است.

شبکه های تلویزیونی استان ها از 28فروردین تا 17 اردیبهشت سال جاری نیز 396 ویژه برنامه به مدت 48 هزار و 750دقیقه برنامه و 1650 آیتم به مدت 15 هزار و 510دقیقه تهیه، تولید و پخش کرده اند.

این شبکه ها از 18 اردیبهشت تاکنون نیز 396 برنامه به مدت 28هزار و 380 دقیقه و 2150 آیتم به مدت 23 هزار و 760 دقیقه برنامه متناسب با انتخابات تدارک دیده اند. تامین مرکز سیمای استان ها نیز با تامین 189 برنامه به مدت 2356 دقیقه برنامه تلاش کرده است فضای انتخاباتی متفاوتی را در شبکه های استانی سراسر کشور رقم بزند.

گفتنی است، شبکه های تلویزیونی استان ها با تمامی شبکه های سراسری سیما، خبری و برون مرزی ارتباطات گسترده ای داشته و آمادگی استان ها را برای برگزاری باشکوه انتخابات به تصویر کشیده اند.

دعوت از نخبگان علمی، استفاده از شبکه های مجازی و پیام رسان ها، استفاده از اتوبوس انتخاباتی در شهرستان ها، طراحی مسابقه پیامکی و حضور تریبون آزاد در شهرستان ها و روستاها، تولید اینفوگرافی به زبان محلی، مسابقه پرتابل، طراحی دو ویژه برنامه با ساختاری بر اساس تحلیل و رفتارشناسی مردم، طراحی مسابقه باغ شرقی، بازخوانی قانون اساسی در قالب موشن گرافی، تهیه برنامه های انتخاباتی در قالب طنز (انتخاب شوراها)، دابسمش سرودهای ملی، استفاده از چهره های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی استان ها، راه اندازی صفحه ویژه انتخابات در سایت مراکز صدا و سیما، تولید آیتم «شفاف بگو» و تاکسی خبر، ویژه برنامه برای رای اولی ها بخشی از فعالیت های شبکه های استانی صدا و سیماست.