آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۵
فرهنگ و هنر
۱۶

حمایت وزارت ارشاد از تئاتر شهرستان ها

مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی از پرداخت یک میلیارد و صد میلیون تومان به انجمن هنرهای نمایشی استان های کشور خبر داد.

به گزارش مهر، مهدی شفیعی درباره حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از گروه های نمایشی استان ها اعلام کرد: سال 95 نزدیک به چهار میلیارد و 500 میلیون تومان بابت فعالیت تئاتری به استان ها کمک کرده ایم و امروز نیز پرداخت یک میلیارد و صد میلیون تومان مبلغ حمایت از تولید و اجرای آثار نمایشی در استان های مختلف کشور از طریق انجمن هنرهای نمایشی آغاز شده است.

وی افزود: سال 95 با تغییر آیین نامه انجمن هنرهای نمایشی استان ها، انتخاب هیات مدیره از بین گروه های ثبت شده و فعال انجام شد و 80 درصد استان ها با ترکیب جدید که متشکل از هنرمندان است، فعالیت می کنند. برای تکمیل این اتفاق تفاهم نامه ای برای حمایت از فعالیت استان ها منعقد و قرار شد مجری آن انجمن هنرهای نمایشی باشد که در بخش های مختلف متناسب با تعداد و فعالیت گروه های نمایشی از آنها حمایت شود.

شفیعی با اشاره به این که از اعتبار سال گذشته تئاتر، چهار میلیارد و 500 میلیون تومان بابت کمک به فعالیت های تئاتری استان ها پرداخت شده است، افزود: بخشی از آن از طریق ابلاغ به ادارات کل بوده و بخشی نیز به صورت مستقیم به حساب انجمن ها واریز شده است.

پرتال انجمن هنرهای نمایشی که در یکی دو سال اخیر فعال شده، انعکاس فعالیت های استان را انجام می دهد و این ظرفیت را دارد که با تشکیل بانک اطلاعات تماشاگران، فروش بلیت و... گسترش پیدا کند.

وی درباره رویکرد اداره کل هنرهای نمایشی برای سال 96 تاکید کرد: حمایت از تئاتر استان ها همچنان پررنگ و با همفکری استان ها ادامه خواهد داشت. یکی از برنامه هایی که در تفاهم نامه سال گذشته بود و در تفاهم نامه سال 96 بجد به آن توجه خواهد شد، تقویت زیر ساخت های نمایشی استان ها و تجهیز پلاتوهاست. احداث پلاتوهای مشارکتی با سایر نهادها اتفاقی بود که در بوشهر و کرمان هم افتاد و در کردستان هم ان شاءالله طی تفاهم نامه پیش خواهد رفت و حتما در بخش تجهیز مشارکت می کنیم.

اعتقاد داریم که باید حلقه تشکیل انجمن هنرهای نمایشی از بین گروه ها، حمایت مالی از تولیدات نمایشی و مکان های عرضه آثار، کامل شود. در این صورت فعالیت مستمر و مداوم تئاتر اتفاق خوبی را برای هنرمندان و مخاطبان رقم می زند.