آرشیو چهار‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۵
جهان
۶

چهره ها و نظرها

هیلاری کلینتون به سیاست بازگشت

شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقابل دونالد ترامپ، وی را مجبور کرد نقش خود را در تغییر محیط سیاسی مورد بازبینی قرار دهد و در این خصوص سازمان جدیدی را تحت عنوان «همه با هم به پیش» تاسیس کند که فعالیت مدنی حمایت و مقاومت سیاسی را ترغیب خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه منتشر شده این سازمان آمده است: این سازمان ارزش های ترقی خواهانه را پیش خواهد برد و برای ایجاد یک آینده روشن تر برای نسل های بعدی تلاش خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: نمی توان گفت اگر ما با همین احساسات و عزم امروز به مبارزات ادامه دهیم به چه چیزی خواهیم رسید. بیایید انرژی را که امروز داریم تا سال های 2017، 2018، 2020 و فراتر از آن ادامه دهیم.

ییلدیریم: امنیت اروپا به ترکیه وابسته است

بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در گفت وگو با روزنامه استاندارد ایونینگ لندن اعلام کرد: «بزرگ ترین مشکل اتحادیه اروپا این است که به جای این که یک سیستم سیاسی باشد به طور کل تبدیل به یک سیستم بروکراتیک شده است.»

او افزود: اروپا باید در این باره قدردان ما باشد و مسئولیت خود را به جا آورد. «امنیت اروپا به ترکیه وابسته است. در واقع ایمنی و امنیت مردم اروپا از ترکیه آغاز می شود. اگر در ترکیه تدابیر امنیتی لازم وجود نداشته باشد، اروپا نمی تواند ایمن باشد.»وی در ادامه با اشاره به دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت: «رهبر جدید آمریکا رئیس جمهور بسیار خوبی است. او بسرعت یاد می گیرد و تصمیمات خود را بسرعت اتخاذ می کند.»

مکرون: اتحادیه اروپا نیازمند تغییرات اساسی است

امانوئل مکرون، رئیس جمهور جدید فرانسه در نخستین سفر خارجی خود به آلمان رفت. وی به آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور گفت از همکاری با برلین در زمینه های مشترک درباره اتحادیه اروپا و ناحیه یورو بسیار خرسند است.

رئیس جمهور جدید فرانسه همچنین گفت اصلاحات جدی برای اتحادیه اروپا بسیار ضرورت دارد و این مساله نیازمند همکاری میان پاریس و برلین است. وی همچنین ادامه داد: در گذشته، مساله تغییر معاهده اتحادیه اروپا یک تابو برای فرانسه بود، اما دیگر اینچنین نیست.مرکل نیز ضمن حمایت از موضع رئیس جمهور فرانسه گفت: تغییر در معاهده ها می تواند امکان پذیر باشد اگر آنها ناحیه یورو را تقویت کنند. البته دسترسی به چنین تغییراتی نیازمند بازه زمانی بلندمدت است.