آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۵
ورزش
۱۸

تمجید سرمربی تیم ملی از سرمربی موفق موناکو

کی روش: ما بهترینیم

موناکوی تحت هدایت لئوناردو ژاردیم در این فصل تحسین بسیاری از فوتبال دوستان را برانگیخته است. این تیم تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و اکنون در آستانه قهرمانی در لوشامپیونه قرار دارد. کارلوس کی روش هم جزو آن دسته از کسانی بوده که نتایج تیم هموطنش را در لیگ فرانسه دنبال کرده و تحت تاثیر موفقیت او قرار گرفته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با نشریه فرانس فوتبال گفت: من و ژاردیم یکدیگر را نمی شناسیم اما من با دقت پیگیر عملکرد و نتایجش بوده ام، چه زمانی که در براگا و پس از آن در اسپورتینگ لیسبون بود، چه حالا که در موناکو است و در همه آنها باورنکردنی کار کرده است. چیزی که درباره او مرا بیش از همه تحت تاثیر قرار داده وقار و کفایتش برای مدیریت تیم است. تیم های او همیشه سازمان یافته بازی می کنند.

کی روش ادامه داد: لئوناردو ژاردیم از مربیانی است که شخصیت دارد و خودش را وقف کارش می کند تا کیفیت آن را بالا ببرد. او آنقدر توانایی دارد که در لیگ برتر انگلیس هم مربیگری کند و به نظر من در آنجا حتی می تواند بهتر از این توانایی هاش را به اثبات برساند.

وی به دلیل موفقیت ژاردیم و دیگر مربیان فوتبال پرتغال اشاره کرد و گفت: در پرتغال کارهای فراوانی برای ایجاد زیرساخت هایی مستحکم در زمینه تمرینات انجام دادم. سرمربی پرتغالی بودن یک مزیت است، چون همه آنها قابلیت های انسانی را درک می کنند و مهارت های لازم برای گرفتن بهترین نتایج از تیمی که در اختیارشان قرار داده می شود را دارند. ما داریم چیزهایی که کاشته ایم را برداشت می کنیم.