آرشیو چهار‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۵
بورس
۸

تشکیل کارگروه های ویژه اتصال بازارهای مالی ایران و کره جنوبی

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از تشکیل کار گروه های ویژه برای اتصال بازارهای مالی ایران و کره جنوبی خبر داد.

به گزارش سمات، نشست بررسی راهکارهای توسعه همکاری های بازار سرمایه ایران با سایر بازارهای مالی جهان با حضور مدیران عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و بانک ملت در محل این شرکت برگزار شد. محمد رضا محسنی در این جلسه اقدامات شرکت سپرده گذاری مرکزی برای فراهم کردن زیرساخت های بین المللی کردن بازار سرمایه ایران را برای حاضران تشریح کرد.

وی با بیان این که شرکت سپرده گذاری مرکزی در طول دو سال اخیر، رایزنی های فراوانی را با طرف کره جنوبی برای اتصال دو بازار آغاز کرده است، افزود: مدل پایه اتصال بازارهای مالی ایران و کره جنوبی از طریق خرید اسناد خزانه اسلامی در مراحل پایانی قرار دارد که در صورت رفع برخی مراودات ارزی و بین بانکی، این خواسته در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

مدیرعامل سمات همکاری با شرکت سپرده گذاری مرکزی و گروه بورس آتن را (ATHEX Group) با هدف تدوین مدل عملیاتی اتصال بازارهای سرمایه ایران و یونان، از دیگر اقدامات این شرکت دانست و گفت: قالب های گوناگونی از جمله صندوق های قابل معامله (ETFs) برای اتصال این دو بازار طراحی شده و امیدوارم بانک ملت بتواند مسائل پولی و بانکی این همکاری مشترک را فراهم کند. محسنی همچنین خواستار تشکیل دو کارگروه برای تدوین نظام پرداخت و تسویه معاملات با هدف پوشش ریسک و همکاری های مشترک برای افزایش تعاملات بین المللی شد.