آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۸
فن آوری
۸
قاب فناوری

جلوگیری از تشنج کودکان با تب سنج هوشمند

یکی از نگرانی های همیشگی والدین تب بالای کودکان هنگام بیماری و احتمال تشنج است. این روزها محققان ردیاب های تب سنج زیادی ساخته و روانه بازار کرده اند تا خانواده ها را از نگرانی نجات دهند و اگر دمای بدن کودک بالا رفت سریع اقدام های پیشگیرانه را برای جلوگیری از هرگونه تشنج انجام دهند، اما اخیرا یک پدر و مادر مهندس که فرزندشان به علت تب دچار تشنج شده، برای رفع نگرانی والدین دستگاه جدیدی طراحی و ساخته اند که به گفته محققان بسیار دقیق تر از سایر ردیاب های تب سنج است. این دستگاه ها ردیاب جدید تب سنج کودکان «درجه» نام دارد و به گوش کودک می چسبد و بسیار نرم و سبک است و کودکان را آزار نمی دهد.

این دستگاه دارای سنسوری است و به بخشی از مرکز هیپوتالاموس که Kreuxers نام دارد نزدیک است و براحتی سیگنال ها و اطلاعات مربوط به دمای بدن کودک را ثبت و از طریق یک اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه تجزیه و تحلیل کرده و تب کودک را روی نمودار نشان می دهد. این دستگاه در صورت بالا بودن تب از طریق برنامه به والدین هشدار می دهد و حتی می توان با این ردیاب درمان کودک را پیگیری کرد که آیا درمان برای پایین آمدن تب کودک موثر واقع شده است.

این دستگاه برای کودکان 10 ماهه تا 12 ساله ساخته شده و به آزمایش های انجام شده پاسخ داده است ولی بیمارستان جراحی قلبی در مونیخ آلمان در حال آزمایش این دستگاه روی بزرگسالان نیز است. این دستگاه با قیمت 140 دلار به بازار آمده و در دسترس عموم قرار گرفته است.