آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۶
صفحه آخر
۱۲

در فلسطین اشغالی صورت گرفت: محکومیت اسیر سوری به 14 سال زندان به اتهام افشای روابط اسرائیل با تکفیری ها

یک اسیر سوری سرزمین اشغالی فلسطین به 14 سال زندان محکوم شد، اتهام وی افشای ارتباط رژیم صهیونیستی با گروه تروریستی تکفیری النصره عنوان شده است.

«صدقی المقت» از اهالی «مجدل شمس» در جولان اشغالی به دلیل انتقال تصاویر و اطلاعاتی از فعالیت های ارتش اسرائیل در جولان برای حزب الله توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «العهد»، المقت در 25 فوریه (بهمن ماه) به دست سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به همراه 3 نفر دیگر بازداشت شد. آن سه نفر آزاد شده اند اما «المقت» به عنوان متهم اصلی پرونده به 14 سال زندان محکوم شد.این اسیر سوری در دادگاه گفت: «من اینجا محاکمه می شوم زیرا روابط اسرائیل با جبهه النصره (گروه تروریستی فعال در سوریه) را افشا کرده ام.»انتشار این خبر از سوی رسانه های خبری در حالی صورت می گیرد که قبلا نظارت سختی بر عدم انتشار اخبار مربوط به این اسیر صورت می گرفت. رژیم صهیونیستی از انتشار این خبر جلوگیری می کرد چرا که همیشه مدعی بود در سوریه دخالتی ندارد لیکن به اسارت گرفتن این شهروند سوری نشان می دهد که اسرائیل در بحران سوریه نقش پررنگی دارد و از تحولات این کشور به نفع خود بهره برداری می کند. حمایت از تروریست های داعش و جبهه النصره، ارسال پول و سلاح برای آنان و مداوا کردن تروریست ها در بیمارستان های اسرائیل نشان دهنده نقش این رژیم در جنگ افروزی ها در سوریه دارد.