آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۸۶۷
سیاست
۳

خبر

آمادگی دولت ترامپ برای کار با ایران در بحران سوریه

ایلنا: شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، گفته آمریکا برای کار با روسیه و ایران برای یافتن راه حلی در راستای ایجاد سوریه باثبات و متحد آماده است. او در کنفرانس خبری خود گفت: اما برای کارکردن ما با ایرانی ها، برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه، روسیه و ایران باید جنایت های اسد را ببینند و از نفوذشان برای پایان دادن به این جنایت ها استفاده کنند.

ادعاهای عربستان علیه ایران

ایسنا: هیئت عربستان در سازمان ملل در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، مدعی شد: ایران قانون بین المللی را نقض می کند و باعث به وجودآمدن جنایت های جنگی و ضدبشری می شود. این هیئت همچنین در این پیام مدعی شد نیروهای نظامی ایران از تروریست ها و نیروهای مخالف یمنی حمایت می کنند تا کشور یمن را اشغال و امنیت عربستان را به خطر بیندازند. این نامه عربستان در واکنش به نامه ایران به سازمان ملل پس از اظهارات محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان، علیه ایران است. این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند که هدف ایران ایجاد صلح، ثبات، امنیت و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه است و ما آمادگی گفت وگو و تفاهم را با کشورهای عربی داریم و هدف عربستان از این ادعاها، ایجاد تنش میان ایران و کشورهای منطقه است.

حمایت اروپا از دستاوردهای برجام

فارس: هلگا اشمیت، معاون فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشستی که در اندیشکده «کارنگی» برگزار شد، درباره توافق هسته ای ایران و 1+5 گفت: توافق ایران بیش از یک توافق هسته ای است. او در این جلسه که در ارتباط با برجام و روابط ایران و اروپا بود، تصریح کرد: اتحادیه اروپا به حمایت از دستاوردهای برجام ادامه می دهد. اشمیت تصریح کرد: تنها اتحادیه اروپا می توانست توافق هسته ای را انجام دهد و هیچ بازیگر دیگری مورد قبول ایران نبود. معاون موگرینی به تحریم ها نیز اشاره کرد و گفت: تحریم ها به تنهایی کارساز نیست، شما به محرک هایی نیاز دارید.