آرشیو پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ناکامی قاچاقچیان مسلح در انتقال بیش از 1900 کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و دو کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان خبر داد.

زاهدان- خبرنگار کیهان: سرتیپ حسین رحیمی گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان «سراوان» و پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای باندی که به صورت مسلحانه و با استفاده از خودروهای کوهستانی و تیزرو اقدام به انتقال مواد مخدر از مرزها به داخل استان می کردند، شناسایی شدند.

وی افزود: قاچاقچیان مسلح، شب چهارشنبه با یک دستگاه خودروی تویوتا در محورهای فرعی شهرستان «سراوان»، گرفتار کمین یگان های عملیاتی پلیس شده و با آنها به صورت مسلحانه درگیر شدند.

رحیمی با اشاره به حدود نیم ساعت درگیری مسلحانه شدید، تصریح کرد: قاچاقچیان که توان مقابله با آتش پر حجم ماموران را نداشتند با به جا گذاشتن خودرو حامل مواد مخدر با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه از صحنه متواری شدند.

به گفته وی، ماموران در پاکسازی از محل درگیری، یک قبضه سلاح کلاش و یک تن و دو کیلوگرم تریاک کشف کردند.

همچنین دادستان رودبار جنوب گفت: در درگیری مسلحانه شامگاه سه شنبه سربازان گمنام امام زمان (عج) باند بین المللی و فعال قاچاق مواد مخدر متلاشی و یک شرور مسلح به هلاکت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودبار جنوب، سهراب سالاری اظهار داشت: در یکسری اقدامات فشرده اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) مشخص شد بخش عمده فعالیت اعضای این باند در پاکستان بوده است.

وی با اعلام اینکه اعضای این باند مجهز به انواع مختلف سلاح های جنگی بوده اند، تصریح کرد: قاچاقچیان قصد انتقال محموله سنگین 900 کیلوگرمی مواد مخدر از نوع تریاک به استان های مرکزی کشور داشتند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان کرمان زمین گیر شدند.

این مقام قضایی افزود: پس از شناسایی و رصد کامل فعالیت این باند، ضربه به این باند در دستور کار دستگاه اطلاعاتی و امنیتی استان قرار گرفت و شامگاه گذشته طی یک درگیری و تعقیب گریز مسلحانه که به مدت دو ساعت در منطقه چاه بلوچ از توابع شهرستان رودبار جنوب به طول انجامید، باند مذکور منهدم شد.سالاری عنوان کرد: در این عملیات یکی از اشرار مسلح به ضرب گلوله به هلاکت رسید و همچنین خودروی حامل موادمخدر نیز کشف و ضبط شده است.