آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

همسایگی با ملکه انگلیس فقط با 18 میلیون پوند!

دولت انگلیس یکی از عمارت های بزرگ محله باکینگهام گیت را به فروش گذاشته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی هومز اند پروپرتی، خریداران ملک با جیب های پرپول می توانند با پرداخت 18 میلیون پوند، پنت هاوس مجلل مقابل کاخ باکینگهام را خریده و همسایه ملکه انگلیس شوند.

این پنت هاوس در سه ساختمان به هم پیوسته در خیابان باکینگهام گیت، یکی از خیابان های اشرافی لندن واقع شده و یکی از مجلل ترین ساختمان های مشرف به کاخ ملکه انگلیس محسوب می شود.

«جان نش» معروف به «سر جیمز پنه تورن» که طراح ویژه تالار رقص کاخ باکینگهام و بخش جنوبی این کاخ و همچنین طراح 7 تا 9 ساختمان مجلل این خیابان است، نقشه داخلی و بیرونی این پنت هاوس 18 میلیون پوندی را طراحی کرده است. از مهم ترین ویژگی های آن نمای گچ بری شده و سفید آن است که جلوه ای ویژه به این ساختمان داده است. فضای داخلی نیز به سبک ریجنسی (ترکیبی از سبک گچ بری گل های رز سفید و صورتی) مزین شده است. این پنت هاوس سه سال پیش بازسازی شد و در 5 طبقه 9 اتاق خواب، یک کتابخانه و 3 آشپزخانه دارد.

دسترسی به آسانسور برای هر سه ساختمان، سیستم های امنیتی، دوربین مداربسته با قابلیت پوشش کامل و ارتباط 24 ساعته با نگهبان بخشی از خصوصیات دیگر این ملک است.پس از سال 1945، این ساختمان در اختیار نهادهای دولتی قرار گرفت و مدتی محل زندگی چهره های سرشناس انگلیس شد. این عمارت از سال 2008 از سوی دولت برای فروش گذاشته شده است.

ساختمان های مجلل خیابان باکینگهام گیت بین سال های 1859 و 1861 پس از اقامت ملکه در کاخ باکینگهام بنا شده اند.