آرشیو پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۸۶۷
روزنامه فردا
۲۰

پیشنهاد

گذشته، حال و آینده روان کاوی

دویست وهفتادو هشتمین جلسه سمینار عصب پژوهی اجتماعی به نکاتی درباره گذشته، حال و آینده روان کاوی اختصاص دارد. «محمدتقی یاسمی» در این جلسه درباره «تبارشناسی گسترش روان کاوی در ایران» سخنرانی می کند. دیگر سخنران دویست و هفتادوهشتمین جلسه سمینار عصب پژوهی اجتماعی، «عبدالرحمن نجل رحیم» است. «از روان کاوی فروید تا روان کاوی مغزمحور» موضوع سخنرانی اوست. این سمینار پنجشنبه 28 اردیبهشت از ساعت 8:30 تا 11:30 صبح در سالن کنفرانس بیمارستان ایرانمهر (خیابان شریعتی، دوراهی قلهک) برگزار می شود. بخش دیگر این برنامه به بحث و تبادل نظر با صاحب نظران اختصاص دارد. ورود برای عموم آزاد است.

انتشار شماره 524 مجله فیلم

شماره اردیبهشت ماهنامه فیلم با صفحات ویژه بررسی جشنواره بین المللی فیلم فجر با عکسی از «ویلایی ها» منتشر شد. ماهنامه فیلم در آستانه جشنواره کن البته فراموش کرده بخشی را برای این اتفاق جهانی در نظر بگیرد. اما صفحه آرایی رنگی و جدید این نشریه نیز شبیه 24 شده است تا قدمی برای جذب مخاطبان بردارد. یادی از علی معلم، سردبیر دنیای تصویر که حدود40 روز پیش درگذشت، از بخش های دیگر این نشریه تخصصی است.

هوشنگ گلمکانی در یادداشت نخست خود در این نشریه به حال و هوای این روزهای کشور هم نقبی زده و از انتخابات ریاست جمهوری گفته است.

اکبر زنجانپور در این شماره از جایگزینی تئاتر و سینما گفته و یادی شده است از افشین یداللهی که از دیگر رفتگان اخیر سینما و تلویزیون ایران بود. رویاهای طاهره فیلم نامه ساخته نشده از عباس کیارستمی یکی دیگر از مطالب متفاوت و خواندنی آن است. سفر به جشنواره ای در بنگلادش، در کنار مطلبی درباره اشک هاولبخندها و نقد فیلم های روز ایران همچون ماجرای نیمروز، یک روز بخصوص، مفت آباد، آباجان و گشت 2 نیز می تواند جزء پیشنهادهای خواندنی این ماهنامه تخصصی باشد.