آرشیو یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۸۶۹
روزنامه فردا
۲۰
قضیه بیخ پیدا کرد…

چند تحلیل همین طوری

پوریا عالمی

حسن روحانی دوباره و با رای بالا، رئیس جمهور ایران شد. دراین باره نظر چند نفر از کارشناسان را جویا شدیم:

کارشناس 1: رای بیست و چند میلیون ایرانی به حسن روحانی درواقع اعتراض آنها به حسن روحانی بود. با یک مثال عرض کنم. ببینید شما ممکن است سر کلاس با یکی از همکلاسی هاتان حال نکنید و روی مختان باشد. چه کار می کنید؟ یکهو همه با هم اسمش را صدا می زنید و وقتی طرف برگشت، همه تان آن طرف را نگاه می کنید؛ یعنی.... حالا هم اگر شما به رای ها دقت کنید مشخص است که بیست وچند میلیون ایرانی با هم حسن روحانی را صدا زدند که تا برگشت، به بیرون مرزها نگاه کنند.

کارشناس 2: همان طور که من پیش از انتخابات پیش بینی کردم، مردم به هیچ وجه در انتخابات شرکت نکردند و کاندیدای اصولگرا با رای حداقلی رئیس جمهور شد... چی؟ هان؟ دور اول روحانی پیروز شد؟ بله... می دونم... این جلوه های ویژه سینمایی است و در حقیقت روحانی اصلا رای نیاورده و مردم در انتخابات شرکت نکردند... اینکه شما فکر می کنید تا وزارت کشور اعلام کرد روحانی رای آورده، واقعا رای آورده، از سادگی شماست که هنوز هر حرفی را باور می کنید جز حرف من را.

کارشناس 3: توجه کنید که تحریم انتخابات کار خودش را کرد و سیستم را از پا درآورد. چطوری؟ ما یک دوستی داریم انتخابات را تحریم کرده بود، دیروز که نتایج را اعلام کردند عصبانی شد و سیستم کامپیوترش را کوبید به دیوار و سیستمش کلا از پا درآمد.

کارشناس 4: من از این عزیزانی که همه چیز را می اندازند گردن آقای تتلو تعجب می کنم. تتوهای آقای تتلو مثل سریال فرار از زندان همه راه های پیروزی را نشان می دهد. مهم این است که در دوره بعد، از مسیر دیگری که ایشان روی بدنشان تتو کرده و جلو دوربین توضیح هم داده برای پیروزی استفاده کرد.

کارشناس 5: مشهد اعلام کرد اگر شجریان، ناظری، پالت، رضا یزدانی، دنگ شو، کاوه آفاق و دیگر گروه ها و خوانندگان کل بدنشان را تتو کنند، می توانند نه تنها در مشهد کنسرت بدهند که ویدئوی مشترک هم داشته باشند.

بیخ قضیه

بعضی از سیاست مدارانی که فعال سیاسی بودند در این چندروز، دوباره غیرفعال شدند تا چهارسال دیگر. خسته نباشند.