آوانگاردیسم در کانون سنت
یکی از مفاهیم بحث برانگیز در فضای فرهنگی جامعه ما، «هنر آوانگارد» بوده و هست. در سینما به دنبال برخی نوآوری های ناموفق دکتر امیرهوشنگ کاووسی در دو فیلم بلندش (هفده روز به اعدام و خانه کنار دریا)، به طور جدی اولین نشانه های آوانگاردیسم را در «خشت و آینه» ابراهیم گلستان و تا حدی «شب قوزی» فرخ غفاری می بینیم. لحن و شیوه گویش بازیگران اصلی و مکمل گلستان و نوع فضاسازی فرمالیستی او در کلیت فیلمش، فراتر از کلیشه های رایج روز بود. اما با این همه، فیلم های مذکور بسترسازی نکردند و حتی در آن مخاطب شناسی مختص به خود موفق نبودند. این وضعیت، شامل حال فیلم های دیگری چون «سیاوش در تخت جمشید» و «پسر ایران از
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.