آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۸۰
اقتصاد
۵

خبر

بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران را کاهش داد

فارس: بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود با اشاره به سلب اعتماد سرمایه گذاران خارجی برای ورود به ایران بر اثر تحریم های جدید آمریکا در اوایل سال 2017، پیش بینی خود از رشد اقتصادی کشور را 1،2 درصد کاهش داد و آن را برای سال جاری میلادی چهار درصد عنوان کرد.

حکم پلمب 94 لیزینگ

ایسنا: فعالیت گسترده لیزینگ های غیرمجاز، منتهی به صدور حکم پلمب 94 مورد از این شرکت ها شد.لیزینگ ها یا شرکت های واسپاری از جمله محل های تامین مالی در حوزه های اقتصادی به شمار می روند که در سال های اخیر تعداد بالایی از آنها در سراسر کشور رشد کرده و فعالیت می کنند؛ اما در بین آنها کمتر دیده می شود شرکت هایی که با مجوز رسمی از بانک مرکزی به عنوان مرجع نظارت بر آنها فعال باشند.

پرداخت نکردن سود به کاسپینی ها با نظر مرجع قضائی انجام شد

ایرنا: مدیر کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی گفت: پرداخت نشدن سود به سپرده گذاران تعاونی های ادغام شده در کاسپین با نظر مراجع قضائی بوده است.«عباس کمرئی» درباره اینکه سپرده گذاران تعاونی های ادغام شده در کاسپین می گویند که سود حساب های آنها صفر شده است، اظهار کرد: اصل بحث این است که هشت تعاونی غیرمجاز براساس مصوبه شورای پول و اعتبار منحل شدند، مراحل انحلال را نیز طی کردند و هر کدام هیئت تصفیه دارند.

تغییر مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک تجارت

با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک تجارت، ترکیب اعضای هیئت مدیره این بانک تغییر یافت. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، پس از برگزاری مجمع جلسه هیئت مدیره این بانک نیز برگزار شد که با تصمیم اعضا، هیبت اله سمیع به عنوان رئیس هیئت مدیره و محمدابراهیم مقدم به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک انتخاب شدند.