آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۰
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

1000 فیلم در دبیرخانه جشنواره فیلم شهر

در فاصله یک هفته مانده به پایان مهلت ثبت نام و ارسال اثر به بخش مسابقه جشنواره فیلم شهر، 1000 اثر در بخش مسابقه ملی این جشنواره ثبت نام کرده اند که در میان آن ها، نام های شاخصی دیده می شود.

اتهام «باب دیلن» به کپی سخنرانی اش

«باب دیلن» به کپی غیرقانونی بخش هایی از سخنرانی جایزه نوبل خود متهم شد. «باب دیلن» بعد از ماه ها حاشیه و جنجال بالاخره هفته گذشته فایل صوتی سخنرانی جایزه نوبل ادبیات خود را به آکادمی سوئدی تحویل و ظاهرا به این داستان پایان داد. اما اخیرا اعلام شده با بررسی نقل قول های او از «موبی دیک» نوشته «هرمن ملویل» - یکی از سه کتابی که او از آنها در سخنرانی اش یاد کرده، می توان نتیجه گرفت که این خواننده و ترانه سرای پیشکسوت اطلاعات خود را از سایت «SparkNotes» کپی کرده است.

جراحی پای مهران غفوریان

مهران غفوریان روز گذشته از ناحیه پا مورد عمل جراحی قرار گرفت. او این روزها مشغول بازی در سریال «پنچری» است و برای اینکه در روند تولید این سریال اختلالی ایجاد نشود سازندگان تغییراتی در روند قصه ایجاد کرده اند تا حضور او در بیمارستان در خدمت داستان سریال باشد.

جایزه صلح آلمان در دست «مارگارت اتوود»

جایزه صلح 25 هزار یورویی آلمان که پیش تر به نویسندگان مطرحی چون «اورهان پاموک»، «سوزان سانتاگ»، «آموس اوز» و «چینوا آچبه» اعطا شده بود، نصیب «مارگارت اتوود» نویسنده سرشناس کانادایی رمان «قصه ندیمه» شد.

حراج نخستین سلفی «اندی وارهول»

نخستین سلفی «اندی وارهول» به قیمت تخمینی هفت میلیون پوند، 28 ژوئن در شعبه لندن حراجی «ساتبی» چوب حراج می خورد.

تعطیلی بخش «حافظ» دانشگاه گوته فرانکفورت

دانشگاه گوته فرانکفورت به طور یک جانبه قرارداد مربوط به بخش حافظ در دانشکده الهیات این دانشکده را ملغی می کند.رایزنی فرهنگی ایران در آلمان هنوز توضیحی درباره لغو این ظرفیت دانشگاهی زبان فارسی در دانشگاه فرانکفورت آلمان ارائه نکرده است.