آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۰
جهان
۲۰

پیشروی های ارتش سوریه درمثلث راهبردی <آرک>

ارتش سوریه و همپیمانان آن کنترل کامل مثلث راهبردی آرک در حمص شرقی را به دست گرفته و به پیشروی های مهمی علیه داعش در منطقه صحرایی غرب رقه دست یافتند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش سوریه و همپیمانان آن در ادامه پیشروی در استان حمص در مرکز سوریه، کنترل کامل مثلث راهبردی آرک در حمص شرقی را به دست گرفتند و توانستند ضمن پیشروی در منطقه البادیه و تسلط بر این منطقه، شهر راهبردی آرک و تپه‎های مشرف بر این منطقه را آزاد کنند. این نیروها همچنین موفق شدند حمله داعش برای بازپس گیری منطقه البادیه در استان حمص را دفع کنند. در همین حال ایسنا نیز به نقل از رویترز گزارش داد، ارتش سوریه در منطقه صحرایی غرب رقه هم به پیشروی مهمی علیه داعش دست یافته است. منطقه بین اثریا و الطبقه تا غرب رقه اهمیت زیادی برای ارتش سوریه دارد چراکه داعش می تواند از این مسیر برای حمله به شهرک ها و خطوط امداد دولت استفاده کند. با این حال پیشروی های ارتش سوریه به سوی شهر رقه که هم اکنون توسط کردهای تحت حمایت امریکا محاصره شده، نیست و نیروهای دولتی کیلومترها با این جبهه فاصله دارند.

در مناطق مرکزی و جنوبی سوریه نیز ارتش طی هفته های اخیر پیشروی خوبی در صحرای سوریه به سمت مرزهای عراق و اردن داشته است؛ مناطقی که ارتش عراق و حشدالشعبی نیز در آن سوی مرزهای سوریه موفق به استیلا بر مناطق نزدیک به محل جنگ های ارتش سوریه با مخالفان و تروریست ها هستند.

این در حالی است که دیروز یک هیات بلند پایه نظامی سوری در بغداد با عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق و شماری دیگر از مسئولان نظامی این کشور درباره کنترل مرزهای عراق و سوریه، ادامه تبادل اطلاعات و نیز اجازه دادن به نیروی هوایی عراق برای بمباران مواضع داعش در داخل سوریه در نزدیکی نوار مرزی به رایزنی پرداخت.