آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۸۸
جامعه
۱۷

پنبه در حلیم تکذیب شد

شرق: رئیس اتحادیه کباب، حلیم و آش تهران موضوع استفاده از پنبه در تهیه حلیم گندم را که با یک فیلم در فضای مجازی منتشر شده بود، تکذیب کرد و این حرکت را توهین به شعور مردم دانست. حسین محمدی، روز چهارشنبه در نشست خبری که در اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران برگزار شد، افزود: فیلمی را که در فضای مجازی مبنی بر استفاده از پنبه در پخت حلیم گندم منتشر شده است، تکذیب می کنم و بررسی های انجام شده از 50 واحد فروش نشان می دهد که این فیلم کذب محض است و شایعه ای بیش نیست. وی با بیان اینکه 11 هزار واحد صنفی تولید کباب، آش و حلیم در تهران فعالیت می کنند، افزود: نظارت بر سلامت مواد غذایی آش و حلیم برعهده سازمان بهداشت محیط است و سازمان غذا و دارو نمی تواند در این مورد اظهارنظر کند. سازمان بهداشت محیط نیز روز گذشته تکذیبیه ای مبنی بر استفاده از پنبه را در پخت حلیم منتشر کرد.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم و آش تهران با گلایه از برخی بی اخلاقی ها و اظهارنظرهای غیرکارشناسی افزود: با پیگیری های اتحادیه مشخص شد مقام مسئولی که خبر استفاده از پنبه را در پخت حلیم تایید کرده، نه تنها آزمایشی در این باره انجام نداده، بلکه تنها به دلیل اعتماد شخصی به فردی که این موضوع را عنوان کرده، آن را تایید کرده است. وی افزود: اتحادیه کباب و حلیم و غذاهای سنتی از انتشاردهنده فیلم و مسئولی که در این مورد اظهارنظر کرده، شکایت کرده و اقدام های قضائی لازم را انجام داده؛ چراکه این موضوع باعث کاهش 50 درصدی فروش آش و حلیم که جزء غذاهای سنتی بوده و مردم در ایام ماه مبارک رمضان بیشتر استفاده می کنند، شده است.

در روزهای گذشته فیلمی درباره استفاده از پنبه در تهیه حلیم در محدوده شرق تهران در فضاهای مجازی منتشر شد که موجب نگرانی بین مردم در ارتباط با این غذای سنتی و اصیل ایرانی شد.