آرشیو پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۸۸
هنر
۱۴

یاددوست

برای او احترام قائلم

بهرام دبیری

منیژه میرعمادی خود از طایفه نقاشان بود، اما در دو دهه گذشته تلاشی ستودنی در جمع آوری و معرفی نقاشی و هنرهای تصویری ایران کرد. اول با چاپ مجله طاووس که مجله ای نوین و خوش؛ سلیقه بود، اما لابد به دلیل عدم حمایت لازم از طرف جامعه مرفهی که دچار کمبود رفاه روحی هستند، ادامه چاپ کاغذی آن میسر نشد، اما کار هم تعطیل نشد و تلاش منیژه در فضای مجازی، امکان ادامه طاووس را میسر کرد. برای او احترام قائلم که این همه بر محور شخص او شدنی شد. رفتن او را به دکتر ناصری و همه اهالی فرهنگ ایران تسلیت می گویم.

برگزاری نمایشگاه مجسمه در گالری فرمانفرما

قلم موها در «خیال یک رنگ»

گروه هنر: نمایشگاه انفرادی مجسمه حمیدرضا عینی با عنوان «در خیال یک رنگ» در گالری فرمانفرما برپا شده است.

مدیر گالری فرمانفرما دراین باره به «شرق» گفت: «این دومین نمایشگاه دایرشده در گالری تازه تاسیس ماست و در این نمایشگاه آثار استاد حمیدرضا عینی، هنرمند مجسمه ساز معاصر، به نمایش گذاشته شده است». دکتر «تکتم فرمانفرمایی» ادامه داد: «برای سوژه اصلی این نمایشگاه از کاراکتر «قلم مو» استفاده شده و براین اساس روابط و حس های انسانی در شکل مجسمه های خلاقانه به تصویر کشیده شده اند».

او با بیان اینکه هنر هرگز قائم به ذات نیست و نیازمند ارتباط با کسانی است که آن را فهم می کنند، افزود: «اهمیت این نمایشگاه در خلق معنا و رمزگشایی و خوانش آن از سوی اکثر بازدیدکنندگان و بیان احساس رضایت آنها از این تبادل دانش است». گفتنی است نمایشگاه «در خیال یک رنگ» با حضور خالق آثار تا دوم تیرماه جاری در گالری فرمانفرما به نشانی؛ خردمند شمالی، اعرابی 2 برپا و همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 14 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.