آرشیو دو‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
ورزشی
۹

انتقاد صمیمی از بی توجهی فدراسیون دو و میدانی و نبود امکانات

پرتابگر دیسک می گوید که وقتی فدراسیون هیچ امکاناتی برای ورزشکار مهیا نمی کند، چگونه می خواهد ورزشکار را به مسابقات آسیایی اعزام کند؟

محمود صمیمی، پرتابگر دیسک در مورد حاضر نشدن خود در اردوی آماده سازی رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیایی هندوستان، اظهار کرد: وقتی ورزشکار هیچ انگیزه ای نداشته باشد، نمی توان به رقابت های مهم اعزام شود. تمرین آن چنانی هم نمی کنم. هنگام بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نام من را در لیست آخر خط زدند و گفتند که تنها یک نفر را می توانند به این رقابت ها اعزام کنند، دلایلی هم برای خود داشتند. او ادامه داد: فدراسیونی که حقوق، اردو و مربی برای ورزشکار مهیا نمی کند، هیچ امکاناتی در اختیار ورزشکار قرار نمی دهد چگونه می خواهد ورزشکار را به مسابقات آسیایی اعزام کند. ما هم که در خانه بنشینیم و تمرین نکنیم سنگین تریم. ورزشکار حرفه ای در ماه حدود یک تا دو میلیون تومان باید تنها مکمل استفاده کند، اما چگونه؟

پرتابگر دیسک با وجودی که به اردوی تیم ملی دعوت شده است، اما در این اردو حاضر نشده است در این باره می گوید: این اردو محسوب نمی شود. یک ماه باقی مانده به مسابقات که اردو برگزار نمی کنند. من در این اردو حاضر نشدم. البته فردا (امروز) در این اردو قرار است که رکوردگیری انجام دهند و با توجه به حد نصاب هایی که در نظر گرفته اند ورزشکاران قطعی را انتخاب کنند.او درباره برادرش محمد گفت: من و محمد با هم تمرین می کنیم. نام او هم در لیست اردو بود و قرار است که فردا (امروز) در این رکوردگیری حاضر شود. صمیمی در پایان در مورد شرایط فدراسیون دوومیدانی در خصوص ورزشکاران گفت: فدراسیون حقوقی برای ورزشکار نمی پردازد و مربی و اردویی هم که برای ورزشکاران ندارد. اسم ما ورزشکار نیست. باشگاه ها هم که قرارداد می بندند، اما مبلغ قرارداد را پرداخت نمی کنند. وقتی شرایط مهیا نباشد شانس کسب مدال برای ما هم 50 درصد می شود.