آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۳
ورزشی
۲۳

گفت و گوی «ایران» با کیمیا علیزاده پرچمدار مسابقات تکواندو قهرمانی جهان 2017: خوشحالم مدال المپیکم تا این حد بازتاب داشت

محمد محمدی سدهی

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، کیمیا علیزاده، نخستین بانوی مدال آور ایران در مسابقات المپیک به عنوان پرچمدار مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 که از روز شنبه 3 تیر در کره جنوبی آغاز می شود، انتخاب شد. حمل پرچم فدراسیون جهانی همزمان با رونمایی از لوگوی جدید WTF است. علیزاده لباس مخصوص فدراسیون جهانی تکواندو را با لوگوی جدید به تن خواهد داشت و با پرچم فدراسیون جهانی تکواندو در مراسم افتتاحیه حضور پررنگی خواهد داشت و قطعا نگاه رسانه ها را به خود معطوف خواهد کرد.

تنها بانوی مدال آور ایران در المپیک ریو در خصوص این موضوع به خبرنگار «ایران» می گوید: «خیلی خوشحالم که مدال المپیکم دیده شد و تا این حد در جهان بازتاب داشت که فدراسیون جهانی تکواندو یکی از دختران ایرانی و مسلمان را به عنوان نماینده خود برای پرچمداری مسابقات جهانی انتخاب کرد و قرار است برای نخستین بار از لوگوی جهانی خود رونمایی کند. این افتخار بزرگی برای من و کشورم است.»

کیمیا علیزاده ادامه می دهد: «به هر حال من نماینده کشورم هستم، این موضوع موجب می شود تا خیلی بیشتر از گذشته تلاش کنم چون در کانون توجه فدراسیون جهانی هستم، با این انتخاب هر نتیجه ای که در مسابقات جهانی بگیرم قطعا بازتاب بیشتری خواهد داشت.» کیمیای تکواندو ایران بیان می کند: «همیشه تلاشم این بود تا ثابت کنم دختران ایرانی چیزی از دختران کشورهای دیگر کم ندارند و اینکه حتی فدراسیون جهانی تکواندو هم روی دختران ایرانی نظر مثبتی دارد من را خوشحال می کند، کسب هر نتیجه ای می تواند بازتابی همچون المپیک برای کشورم داشته باشد. امیدوارم بتوانم خواسته ام را که ثابت کردن توانایی دختران ایرانی است، نشان دهم.»