آرشیو دو‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
اقتصادی
۴

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مطرح کرد: هزینه مالیات جدید مسکن بر دوش خریداران

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به ابلاغ آیین نامه ماده 77 مالیات های مستقیم گفت: تمام هزینه های این آیین نامه به خریداران مسکن منتقل می شود.

فرشید پورحاجت در گفت وگو با تسنیم با اشاره به اخذ مالیات از ساخت و فروش مسکن، اظهار کرد با هر اتفاقی که باعث شود هزینه تولید افزایش یابد، مخالفیم. این اتفاق می تواند عوارض باشد یا مالیات.

وی تصریح کرد: اساسا با پرداخت مالیات برای بخش مسکن در شرایطی که این صنعت در رکود به سر می برد، مخالف هستیم و خوشحالیم دولت آمده و آیین نامه ماده 77 را ابلاغ کرده، چون انبوه سازان تکلیف خودشان را نمی دانستند.

وی ادامه داد: بیش از یک سال با سازمان امور مالیاتی و دولت بحث داشتیم که «هر چه سریع تر اگر قرار است اتفاقی در این مسئله بیفتد آن را مشخص کنید»، ابلاغ آیین نامه مذکور یک اتفاق مثبت بود چرا که ما تکلیف خودمان را می دانیم. اما در عین حال قرار است مالیات پرداخت شود که در شرایط کنونی کاری ناصواب است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان تاکید کرد: علاوه بر این تمام هزینه ها متاسفانه به خریداران مسکن منتقل شود، دولت هم بارها اعلام کرده شکاف بین قدرت خرید مردم ایجاد شده و تلاش می کند این شکاف را کاهش دهد، در این شرایط با وضع مالیات بر مسکن شکاف مجددا عمیق تر می شود.