آرشیو دو‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
اقتصادی
۴

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی: دولت از بازار گوشت قرمز و مرغ حمایت نمی کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: دولت حمایت جدی از بازارگوشت قرمز و مرغ را در دستور کار قرار نمی دهد.

جلال محمودزاده درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره بازار پرتلاطم گوشت درکشور، گفت: عدم وجود مراکز عرضه مستقیم گوشت به میزان تقاضا موجود در بازار موجب شده است، واسطه ها نرخ این کالای استراتژیک را با افزایش روبروکنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت و توسعه مراکز عرضه گوشت راهکاری پایدار برای حذف دلالان از بازار گوشت تلقی می شود، تصریح کرد: دلالان با دست به دست کردن تولیدات دامی، نرخ گوشت برای مصرف کننده را افزایش می دهند. محمودزاده با بیان اینکه گرانی هزینه های جاری و نهاده های دامی نرخ تولیدات مرغی و گوشتی برای مصرف کننده را با افزایش روبرو کرده است، تصریح کرد: دولت حمایت جدی از بازارگوشت قرمز و مرغ را در دستور کار قرار نمی دهد. وی ادامه داد: افزایش سرانه مصرف مرغ نیازمند بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید است زیرا با بازگشت مرغداری های کشور به چرخه تولید می توان علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی مرغداری های کشور، افزایش سرانه مصرف پروتئین را نیز در راستای حفاظت از سلامت بهداشت جامعه در دستورکار قرارداد.