آرشیو دو‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۳
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

درخواست حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی برای نامگذاری روز شهدای محراب

حجت الاسلام اشرفی اصفهانی مدیرعامل موسسه علمی فرهنگی شهید محراب، در نامه ای به رهبر معظم انقلاب درخواست کردند تا 21 رمضان روز شهادت حضرت علی (ع) را به نام روز شهدای محراب نامگذاری کنند تا یاد و نام شهدای محراب چون آیت الله مدنی، آیت الله دستغیب، آیت الله قاضی طباطبایی و... زنده بماند.

نمایش «مانکن های قلعه حسن خان» در جشنواره فیلم های ایرانی پاریس

فیلم مستند «مانکن های قلعه حسن خان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سام کلانتری، در جشنواره فیلم های ایرانی پاریس به نمایش درآمد.

تاکید حمیدرضا نوربخش بر حضور برگزیدگان موسیقی نواحی در جشنواره فجر

حمیدرضا نوربخش بر حضور برگزیدگان موسیقی نواحی در جشنواره فجر تاکید کرد. وی با اعلام این خبر گفت: موسیقی نواحی دارای ظرفیت های بالایی برای موسیقی ایران است و حمایت از هنرمندان آن یقینا به ارتقای سطح کیفی موسیقی کمک خواهد کرد.

اردوان کامکار روی صحنه تالار وحدت

«اردوان کامکار» - آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور- پانزدهم تیر ماه در تالار وحدت تهران به اجرای کنسرت خواهد پرداخت. او در بخشی از این برنامه به تک نوازی سنتور خواهد پرداخت و در بخشی دیگر سیاوش کامکار، مهیار طریحی و مصطفی مومنیان با شیوه سنتورنوازی معاصر که از ابداعات اردوان کامکار است، سه نوازی خواهند کرد.

آغاز ثبت نام فصل تابستان سینماتک خانه هنرمندان ایران

ثبت نام فصل تابستان 1396 سینماتک خانه هنرمندان ایران آغاز شد. در برنامه های هفتگی سینماتک خانه هنرمندان ایران، هر دوشنبه از ساعت 17:30، ابتدا نمایش فیلم و پس از آن نشست نقد و بررسی با حضور کارگردان، منتقد و عوامل فیلم برگزار می شود.

انتشار فراخوان مدرسه رمان «شهرستان ادب»

فراخوان ثبت نام چهارمین دوره آموزشی «مدرسه رمان» در موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» منتشر شد. نویسندگان جوان از بیستم خرداد تا بیستم تیرماه، به مدت دو ماه، فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی مدرسه ی رمان و یا شهرستان ادب، اقدام به ثبت نام کنند. داشتن رزومه ی ادبی، و سابقه ی داستان نویسی لازمه ی ثبت نام در مدرسه ی رمان است.